Глобалните продажби на PSA Group се увеличават с 6.8% до рекордните 3.88 млн. коли и ванове през 2018 г. Продължаващият спад на продажбите производителя на Peugeot в Китай се компенсира от закупуването на Opel и проблемите с емисиите на европейските му конкуренти, пише Reuters.
Базираната в Париж PSA регистрира увеличение на продажбите с 31% в домашния си регион, където годишният й пазарен дял скочи с 3.8 пункта до 17.1%, след като въвеждането на новите по-строги тестове за отработените газове накара конкурентите да отложат пускането на ключови нови модели.
Докато Volkswagen, Renault и други бяха хванати неподготвени от новата процедура за тестване на леките коли (WLTP), PSA своевременно сертифицира своите автомобили. Групата "изцяло се възползва от идеално управляваната си нова фаза за внедряване на стандарта WLTP, за да спечели конкурентно предимство", се казва в изявлението за продажбите на PSA.
Изпълнителният директор Карлос Таварес, чийто план за възстановяване изведе PSA почти от състояние на фалит през 2013 г. до рекордна рентабилност, отдаде дължимото и на намаляването на общия брой модели, залагайки на повече на SUV, включително популярните нови Peugeot 3008 и 5008.
"Ние процъфтявахме с стриктното изпълнение на нашата ефективна стратегия за основни модели", казва Таварес. PSA трябва да публикува печалбата си за 2018 г. в края на февруари.
С изключение на бизнеса на Opel-Vauxhall, придобит от General Motors през 2017 г., продажбите на PSA нараснаха с 5% в Европа - изпреварвайки слабия растеж на пазара - но паднаха с 12% в световен мащаб до 2.84 млн. автомобила.
В Китай, където PSA се бори да промени устойчивия срив на продажбите, доставките на групата спаднаха с 32% до 262 583 автомобила през 2018 г.
Компанията не е дала прогноза за продажбите за текущата година, като заяви, че ще актуализира прогнозата си с публикуването на приходите през следващия месец. "Годината 2019 е сложна за предвиждане", казва пред репортери шефът на PSA Europe Максим Пика.