Американският нискотарифен авиопревозвач Spirits Airlines планира да въведе програма, чрез която пътниците да резервират самолетните си билети само с текстово съобщение. Освен да купят билет, те ще могат да променят и направената резервация чрез приложението WahtsApp. Целта на компанията е да направи резервирането на място за определен полет лесно, като ежедневните чатове и онлайн пазаруването.
Услугата ще е достъпна за пътуващите от 1 септември и ще може да се ползва на английски и испански език, пише CNBC.
Клиентите първо ще си взаимодействат с чатбот, който ще предостави основна информация за заявката и след това служител на Spirit ще поеме обслужването, казват от компанията. Оттам гостът следва връзка, изградена от хиперлинкове, за да завърши резервацията си извън WhatsApp.
Авиокомпаниите се опитват да намерят начини да привлекат повече директни резервации, а не такива, направени от туристически агенции или трети страни.
Обслужването на клиенти чрез платформата Twitter става все по-използвана практика от авиокомпаниите. Например, American Airlines е пренасочила част от персонала си в оперативния център във Форт Уърт, за да съдейства на пътниците да разпространяват и научават информация, свързана с полета си, в социалната мрежа.
Обслужването на клиенти и резервирането на самолетен билет чрез текстови съобщения все още не е широко разпространено, но авиокомпаниите започват да изучават и прилагат частично този метод. Delta Air Lines е обявила намеренията си това лято да тества програма за текстови съобщения чрез устройствата на Apple. United Airlines също обмисля стартирането на платформа за комуникация.
"Искаме да сме на разположение за нашите клиенти и да се свързваме с тях по различни канали. Така ще е по-лесно за тях да имат връзка с нас и да получат необходимата им информация", казват от United Airlines.