Продажбите на нови пътнически автомобили в Европейския съюз през ноември отбелязат добър ръст след стагнация през октомври, благодарение на солидно представяне на пазарите в Испания, Франция и Италия. В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) отчитат спад в продажбите на коли в България.

Броят на регистрираните на нови автомобили в ЕС се повиши с 5,8% спрямо ноември 2015 г. - до 1 085 618 единици след слабо понижение с 0,02% месец по-рано, отбелязва ACEA.

Подновеният растеж беше подкрепен от увеличените регистрации на нови автомобили във всички водещи европейски пазари и по-специално в Испания (ръст 13,5%), Франция (8,5%) и Италия (с 8,2%) при по-слабо повишение във Великобритания (с 2,9%) и Германия (с 1,5%).

За първите 11месеца на годината продажбите на нови автомобили на Стария континент се повишава със 7,1% до общо 13,498 милиона.

Според същото проучване на ACEA продажбите на нови автомобили в България се понижават през ноември със 7,1% до 1983 броя от 2134 броя година по-рано. Но като цяло, за периода януари - ноември регистрацията на нови коли у нас се повишава със 7,8% до 22 815 броя спрямо 21 156 броя през същия период на 2015 година.

Най-солиден растеж в ЕС през ноември с 16,8% бележат продажбите на нови автомобили на френската компания Renault Group (производител на марките Renault и Dacia). Пазарният дял на компанията нараства с 1%, достигайки през ноември 10,8%.

По този начин Renault Group вече е втората по пазарен дял автомобилна компания на стария континент след Volkswagen AG, чиито продажби нарастват през ноември с 6,5%. Германският производител обаче за първи път след дизеловия скандал показва увеличаване пазарния си дял до 24,6% спрямо 24,4% година по-рано.

Добро повишение отбелязват и продажбите на Daimler (с 11,8%) и BMW Group (с 11,3%), както и на италианската компания FCA Group, (с 10,3%).

В същото време продажбите на другия френски производител - PSA Group (марките Peugeot и Citroen) се понижават с 4,3 на сто.