В края на годината Toyota може да отстъпи първото място в света на Volkswagen, като германският гигант продължава да увеличава продажбите си въпреки тежките удари, които понесе по скандала "Дизелгейт". В края на септември позициите на двете компании бяха почти изравнени - 7,61 милиона продадени коли за VW срещу 7,52 милиона за Toyota.

Китай е ключовият пазар, който ще позволи на VW да завърши годината като №1 в света. Китай е пазар №1 и въпреки, че Toyota продава повече коли от VW в САЩ, в Китай срещу всяка една кола на японците, VW продава три, пише autoclub.bg.

Японските автомобилни производители Nissan и Toyota смятат, че пазарът на нови автомобили в Щатите вече няма потенциал за растеж.

Toyota намали прогнозите си за продажби в САЩ с 60 000 бройки заради проблеми с част от снабдителите си, както и заради по-слабото търсене на хибрида Prius заради ниските цени на бензина.

В същото време Nissan отбеляза спад на печалбата на американския пазар заради големите отстъпки, които трябва да правят дилърите на марката и японците са на мнение, че пазарът в САЩ вече няма да расте.

"Пазарът достигна своя връх и ние не виждаме потенциал за допълнителен ръст - топ мениджърът в Nissan, Хирото Сайкава. - Отстъпките растат много бързо, това засяга цялата индустрия и ние следим внимателно развитието на този процес."

"Пазарът в САЩ се оказа по-слаб от очакваното - допълни изпълнителният вицепрезидент на Toyota Такахико Иджичи. - Това означава, че трябва да сме много внимателни относно следващите ни стъпки на американския пазар."

Американският пазар е много важен за сериозна част от японската икономика, не само за автомобилните производители. За първите 9 месеца на година японските компании са изнесли над 1,3 милиона коли за САЩ. Това е два пъти повече от износа им за Европа и с четири пъти от износа из за останалата част на Азия, включително и Китай.