Испанската Banco Santander ще закрие 140 клона и ще освободи около 800 служители във Великобритания, тъй като все по-активното използване на дигитално и мобилно банкиране от клиентите й превръща физическите й офиси в отживелица.
Затварянето на офисите ще засегне 1270 служители, от които Santander се надява да преразпредели около 1/3. Банката планира да похарчи 55 млн. паунда (71 млн. долара) за обновяването на 100 от останалите клонове през следващите 2 години, тъй като смята да заложи на комбинация от по-големи офиси, обслужващи клиенти и местни фирми и по-малки клонове, използващи най-новите технологии.
"Начинът, по който нашите клиенти избират да банкират с нас, се промени драматично през последните години, като все повече и повече клиенти използват онлайн и мобилни канали", казва в изявление Сюзън Алън, ръководител на отдел "Банкиране на дребно и бизнес".
"Трябваше да вземем някои много трудни решения за нашите по-малко посещавани клонове", добавя Алън, цитирана от Bloomberg.
Santander е най-голямата банка по активи в Испания и една от най-големите във Великобритания.
Най-големите банки в Западна Европа ограничават разходите, затварят клонове и съкращават работни места, когато клиентите започнат да използват услугите им основно онлайн.
LLoyds Banking Group и Royal Bank of Scotland Group съкратиха хиляди работни места през последните години на фона на ожесточената конкуренция, предвид малките маржове и разходите за спазване на регулациите, които намаляват печалбите.
В Испания CaixaBank се стреми да съкрати хиляди работни места и да затвори стотици офиси, за да поддържа разходите под контрол. Подобна тенденция се наблюдава и във Франция.
След като този кръг от съкращения приключи, Santander очаква размерът на мрежата му да остане стабилен в обозримото бъдеще, казва Алън.