Забавянията на границата след излизането на Великобритания от Европейския съюз удариха тежко по железопътния превозвач Eurostar, като ключовите за него сутрешни влакове между Париж и Лондон пътуват с по едва две трети заети места. Причината - при пълен влак няма как да бъдат проверени всички пътници достатъчно бързо. За това разказа пред FT новият изпълнителен директор на компанията Гуендолин Казнав.
Така композициите качват по само 550 души при капацитет от 895. По думите ѝ интерес не липсва и лесно биха могли да разпродадат всички места, но "системата вече не работи". Така към момента има 14 влака Eurostar дневно при 18 през 2019 г. и от компанията не виждат как след въведените през 2021 г. проверки по границата ще могат да се върнат към предпандемичното си разписание.
Казнав пое поста през октомври, като предшественикът ѝ Жак Дама написа много остро писмо до английските депутати, в което заяви, че Eurostar е "блокирана" в положение да иска повече пари от по-малко на брой клиенти. Новият ръководител е с по-умерен тон, но също настоява да се намери решение.
Вариант е лицевото разпознаване, което е било тествано, а и освен това внедряването на новата биометрична система на ЕС, в чиято ефективност туристическият сектор има сериозни съмнения, се отложи.
Проблемите за Eurostar са добра новина за авиокомпаниите, като например Ryanair очаква рекорден брой полети през тази година. Въпреки това, да имаш твърде много пътници е един от по-предпочитаните проблеми за компаниите в транспортния сектор. Железопътният оператор загуби над 650 млн. паунда през 2020-2021 г., когато заради пандемията секнаха пътуванията, но по думите на Казнав още от втората половина на 2022 г. вече са отново на печалба.
В краткосрочен план желанието ѝ е да се пусне още един влак до Лондон, а до 2030 г. иска компанията да има 30 млн. пасажери годишно - двойно спрямо миналата година.