Електронната търговия е един от най-бързоразвиващите се сектори и шанс за много бизнеси, засегнати от пандемията, не само да се стабилизират, но и да се развиват и растат, навлизайки на нови пазари. В подкрепа на това в края на миналата година eMAG стартира програмата "От България", която предлага на малките местни производители достъп до един от големите канали за онлайн търговия у нас чрез пускане на техните продукти за продажба в eMAG Marketplace. По този начин български производители, занаятчии и НПО, отговарящи на определени критерии, получават възможност да използват модерен канал за продажби, какъвто е електронната търговия, който предлага навлизане на пазар с над един милион потенциални клиенти на платформата онлайн.

По данни на Българската Е-комерс Асоциация от 2021 г. над 47% от българските потребители са пазарували онлайн, като 88% от тях са го правили от местни търговци. В същото време поддръжката на онлайн магазин изисква сериозни ресурси и инвестиции - за разработване, интегриране на платежни методи, маркетинг и сигурност. Българският eMAG Marketplace за седма година предоставя на вече близо 5000 онлайн търговци канал за реализиране на техните продажби, като само за последната година трафикът на платформата е нараснал с 47%, с реализирани над 1,3 милиона поръчки.

Сега ресурсите и опитът на eMAG Marketplace са на разположение на малките местни производители при специални условия чрез програмата "От България". Включвайки се в нея, те ще могат да предлагат своите продукти на над 1 200 000 потенциални клиенти, ще се възползват от специални обозначения на тяхното присъствие на eMAG Marketplace и могат да получат до 50% отстъпка от комисионната, а за НПО, регистрирани в програмата, комисионната ще бъде 0%.

eMag отваря шоурум в Пловдив

eMag отваря първи магазин извън София

Той ще е третият за румънския интернет търговец

"Marketplace моделът е отлична възможност за малките местни производители да се възползват от разработен, ефективен и модерен канал за онлайн продажби, със сериозен опит и ресурси на тяхно разположение. През следващите три години eMAG на групово ниво ще инвестира над 50 милиона евро в технологии, развитие на международни пазари и човешки ресурси на платформата. В същото време за нас е важна и инвестицията в местната икономика - подкрепата ни за малките производители и занаятчийските традиции ще създаде повишено търсене и нови работни места, като за местните общности ефектът на програмата ще бъде дълготраен и устойчив", казва Разван Бланита, директор на eMAG Marketplace България.

Кой може да се включи в програмата?

В "От България" могат да се включат и да се възползват от предимствата на програмата малки производители, неправителствени организации със самофинансирани производствени дейности и занаятчийски ЕТ - независимо от сферата им на дейност, с изключение на хранителната индустрия. Техният оборот, регистриран през последната фискална година, трябва да не надвишава 150 000 лева.

eMAG отчита 87% ръст на приходите. Тези от България и Унгария надхвърлят €430 милиона

eMAG отчита 87% ръст на приходите. Тези от България и Унгария надхвърлят €430 милиона

Според финансовите резултати за 2020 година

Очакванията на компанията са, че пет години след стартирането на "От България" малките производители, регистрирани в програмата, ще са реализирали чрез платформата eMAG Marketplace общи продажби, възлизащи на 14,2 милиона лева. Търговците, които желаят да продават чрез eMAG Marketplace в рамките на инициативата, трябва да произвеждат в България, в съответствие с всички законови правила и разпоредби, като техните продукти могат да включват занаятчийски изделия, направени в малки серии.

За да бъдат по-лесни за разпознаване от страна на клиентите, продуктите в програмата ще бъдат маркирани на уебсайта и в мобилното приложение на eMAG с етикет "От България".

Очакванията на eMAG са, че за първата година приблизително 200 местни производители ще се включат в програмата с над 25 000 продукта.