Индустрията за бързо хранене е в разцвета си, тъй като потребителите все повече избират удобството пред това да си сготвят сами. Сайтът на Nation's Restaurant News публикува годишния си списък на 100-те ресторантьорски вериги с най-високи продажби в САЩ за 2015 г.

Може би няма да е изненада за никого, че първенец в класацията е McDonald's. Веригата за бързо хранене има около 14,300 магазина само в Щатите. Общите продажби в САЩ възлизат на 35.4 милиарда евро.

На второ място се класира Starbucks Coffee. Кафе веригата има 12,233 заведения в САЩ, а тоталните продажби са 13 милиарда долара.

Бронзът отива при веригата за сандвичи Subway, която има 27,049 магазина в САЩ. Общите продажби там са 12,3 милиарда долара.

Четвърти в класацията се нарежда Burger King с над 7,155 локации по света, според Nation's Restaurant News. Продажбите в САЩ възлизат на 8.6 милиарда долара.

На пето място е веригата Wendy's, която не е открила магазини в България, но пък е имала 6,515 ресторанта по света към края на 2014 г. и приходи от продажби в размер на 8.6 милиарда долара.

На шесто място е Taco Bell с продажби в САЩ от 8.2 милиарда долара и около 6,000 магазина.

Седма е веригата за понички Dunkin' Donuts, която има над 8,000 ресторанта в над 40 щата в САЩ. Общите й продажби възлизат на 7.2 милиарда долара.

На осма позиция е Chick-fil-A, с приблизително 2,000 локации в САЩ и 5.7 милиарда долара продажби в САЩ.

Веригата за пица Pizza Hut е на девето място, с над 6,300 магазина в САЩ и продажби от 5.5 милиарда долара.

На последно място в първата десетка се нарежда Applebee's Neighborhood Grill & Bar. Продажбите на веригата в САЩ са в размер на 4.6 милиарда долара. Компанията има около 2,011 ресторанта в САЩ и 15 чужди държави.

На 11-о място е Panera Bread с общи продажби от 4.3 милиарда долара и около 1,541 заведения в над 40 американски щата и в Канада.

Една от най-известните вериги и у нас - KFC, дори не влиза в челната десетка. Поставена под номер 12, компанията има над 18,000 заведения в 115 държави по света. Общите продажби в САЩ възлизат на 4.2 милиарда долара.

Друга популярна верига у нас - пицарията Domino's, е отличена на 13-а позиция, с 5,084 магазина в САЩ и продажби в размер на 4.1 милиарда долара.