Facebook планира да промени името на компанията през следващата седмица, с което да отрази променения ѝ фокус към изграждане на т. нар. "метавселена", пише The Verge, цитирайки свои източници.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг планира да говори по темата на предстоящата ежегодна конференция Connect, която ще се проведе на 28 октомври, но промяната може да бъде анонсирана и по-рано. Целта е да се даде сигнал, че технологичният гигант иска да бъде познат не само със социалните си медии.

Facebook вече има над 10 хил. служители, които работят по потребителски джаджи като очила с добавена реалност, които според Зукърбърг ще стават все по-популярни. Вече стана ясно, че компанията ще наеме още 10 хил. в Европа, които да работят по този тип проекти.

Facebook отваря 10 000 нови работни места в ЕС за изграждането на "метавселена"

Facebook отваря 10 000 нови работни места в ЕС за изграждането на "метавселена"

Паралелният свят е отдавнашна мечта на Зукърбърг

Facebook не е първата добре позната технологична компания, която предприема подобен ход. През 2015 г. Google проведе реорганизация на бизнеса си под нова шапка - Alphabet, с което искаше да покаже, че вече не е само търсачка, а конгломерат с редица бизнеси.

Източниците на The Verge посочват, че новото име е добре пазена тайна и дори не всички старши мениджъри знаят какво ще е то. Възможно е то да е свързано с думата "хоризонт".