Най-големите производители в модната индустрия в Европа се подготвят за неочаквано слаби продажби на Стария континент, след като той се превърна в епицентър на епидемията от коронавирус след разразяването ѝ в Китай.
Компании като шведската Hennes & Mauritz и ирландската Primark ще бъдат засегнати от слабото представяне на европейския пазар през настоящата година. За това ще допринесе и принудителното затваряне на част от обектите им.
От Primark са затворили магазини, които допринасят за 30% от общите приходи заради наложена забрана от страна на правителствата редица европейски държави. H&M оставя затворени обектите си в 13 европейски страни, включително и България.
Търговията се оказа сред най-засегнатите сектори от кризата, започнала в Китай и застигнала Европа. Все пак от Primark посочват, че проблемите с доставките от Китай, откъдето идват голяма част от дрехите им, ще бъдат ограничени.
Междувременно H&M, която затвори 334 от общо 518 магазина в азиатската държава, вече възстанови работата в повечето от тях след отминаването на пика на епидемията.
През първото тримесечие на фискалната година продажбите на европейския гигант в Китай са с 24% спад. Сривът от февруари "изтри" силното представяне от декември и от началото на януари на китайския пазар. Тогава продажбите на компанията отчетоха 27% ръст.