YouTube обяви, че ще създаде компанията Shorts, която ще позволява на потребителите да ъплоудват кратки видеа, като по този начин на практика гигантът навлиза в сегмента, доминиран от китайската (за момента) TikTok.
Още до края на седмицата се очаква бета версията на Shorts да бъде лансирана, като стартът на приложението ще в Индия. Тя не само е един от най-големите пазари на света като брой потенциални потребители, но и в страната Google инвестира значителни суми през последните няколко години. В последствие тя ще бъде пусната и на други пазари.
От друга страна, Индия забрани TikTok още през юни тази година, заедно с още няколко китайски приложения, тъй като според властите те представляват "заплаха за суверенитета и интегритета" на страната. В резултат на това, местните потребители на TikTok се насочиха към алтернативни индийски платформи за кратко видеосъдържание.
"Създателите на видеосъдържание ще могат да заснемат кратки закачливи видеа даже и само с телефоните си", посочват от технологичния гигант. Освен това, клиповете ще могат да се редактират, да им се добавя музикален фон, както и да се записват с предварително зададена продължителност, за да може и двете ръце на авторите да останат свободни.
YouTube, който е собственост на Google, е поредната голяма платформа, която ще създаде приложение за кратки видеа. Още преди месец Instagram, който е собственост на Facebook, оповести лансирането на Reels, който ще е почти идентично копие на TikTok и който ще дебютира в САЩ и на още 50 пазара.
Същевременно самият TikTok вероятно ще привлече Oracle за партньор в САЩ, което ще позволи на приложението да заобиколи забраната за опериране от администрацията на Доналд Тръмп.