Близо девет месеца след старта си, Disney + достигна 60 милиона платени абонати през месец август - граница, която компанията каза на инвеститорите, че се надява да достигне до 2024 година.
Гигантът умело подсили своята стрийминг аудитория със заглавия като The Mandalorian, Hamilton и Black Is King. Позитивен се оказа и ходът за обединяване с други "евтини" стрийминг услуги като Hotstar в Индия, пише Business Insider.
Но въпреки че глобалната база от потребители на Disney + достигна приблизително една трета от тази на лидера в сферата Netflix в края на юни, абонатите на Disney се оказват много по-малко доходоносни, както посочи анализаторът на LightShed Рич Грийнфилд в Twitter.
Disney спечели средно по 4,62 доларa от потребител, платил абонамент през последното тримесечие, завършващо през юни. За сравнение, Netflix генерира 10,80 долара приходи средно на платен абонат през същия период.
Платформата Hulu, собственост на Disney, чийто абонамент предоставя на потребителите възможност за стрийминг на видео по заявка, генерира средно по 11,39 долара приходи от платен абонамент. Но компанията печели и от реклама.
В коментара си за различията в бизнес моделите на различните услуги Грийнфийлд коментира че "не всички подводници са еднакви".
Disney таксува потребителите на стрийминг услугата си значително по-малко, отколкото Netflix. В САЩ Disney + струва 7 долара на месец, но може да бъде закупен и за по-малко в пакет с Hulu и ESPN + или чрез закупуване на годишен абонамент. Netflix продава месечни планове между 9 и 16 долара в САЩ, а най-популярният му пакет струва 13 долара на месец.
Средният приход на Disney + от потребител също така беше намален през последното тримесечие от ценовата точка в Индия, където платформата стартира като част от пакет със стрийминг услугата на Disney Hotstar. С изключение на Disney + Hotstar, средният приход на услугата в Индия е 5,31 долара на платен абонат.
По думите на Грийнфийлд обаче именно услугите в пакет са до голяма степен причината Disney + да успее да мащабира услугите си толкова бързо, достигайки до 60 милиона потребители в периода на 9 месеца, а не няколко години.
Новите услуги често жертват приходи или печалби, за да увеличат аудиторията си. Сега, след като Disney достигна целта си за брой потребителите предсрочно, инвеститорите може да пожелаят да видят, че услугата също така става по-доходоносна.
"Продължаваме да търсим по-голям пазар и брой на абонатите ни, вместо да се преобръщаме, за да се опитаме да стигнем до рентабилност много по-рано, отколкото си мислехме. Трябва да кажа, че перспективата да постигнем целите си толкова бързо е много обнадеждаваща, но това, което планираме да направим, е да инвестираме още повече в съдържанието си, за да запазим машината конкурентоспособна", коментира Боб Чапек, изпълнителен директор на Disney.
Disney също така започна да експериментира и с други модели, които могат да увеличат приходите от потребител, ако се осъществят. Компанията обяви планове да пусне своя игрален филм на живо Mulan на платформата на Disney + през септември на цена от 30 долара. Този ход обаче не се харесва на мнозина специалисти в сферата на киното. Според тях това би било като "шамар" за и без това отслабените заради коронавируса салони.