Стрийминг услугата на Walt Disney Co. отчете рекорден старт - от излизането си на пазара прeди два месеца, Disney+ е изтеглено 41 милиона пъти в App Store и Google Play, което е генерирало близо 100 млн. долара приходи, според проучване на SensorTower. Това е четири пъти повече от HBO Now, пише Bloomberg.
След излизането на доклада, акциите на Disney поскъпнаха с 2% до 146,72 долара. Публикуваните данни не са изчерпателни. Те изключват много от устройствата, които потребителите използват, за да гледат Disney+ като Roku, игралните конзоли или услугата Amazon Fire TV, което означава, че отчитат само част от приходите, които Disney генерира от стрийминг.
С цена от 7 долара на месец, от компанията се надяват, че ще привлекат 90 млн. абонати по целия свят за период от 5 години. От Disney до голяма степен разчитат на оригиналните си продукции, насочени към съществуваща им фен база като сериалът The Mandalorian, който е част от вселената на "Междузвездни войни" и откъдето е интернет сензацията бебе Йода. Важен ресурс е и библиотеката от минали хитове на компанията.
Само за САЩ приложението е събрало 34,3 млн. изтегляния и е генерирало 81,5 млн. долара. Около 85% от изтеглянията са от страната, а останалата част е от Канада, Австралия, Нова Зеландия и Нидерландия.
Netflix остава доминиращата платена платформа за стрийминг, със 150 милиона абонати. Трудно е да се сравни успеха на Disney+ с първите дни на Netflix и други дългогодишни услуги като Hulu, защото те са пионерите на тази индустрия, от която новата платформа използва наученото, за да бъде успешна.