Френският автомобилен концерн Renault оцени непаричните си разходи от прекратяването на дейността си в Русия на почти 2,22 милиарда евро и изключи операциите в Русия от консолидираните си финансови отчети, съобщи Интерфакс.

Както следва от финансовите отчети на Renault, коригираните разходите на групата поради напускането на Русия, за първата половина на годината включват обезценка заради репутационни загуби и нематериални активи в размер на близо 1,2 милиарда евро, както и малко над 1 милиарда евро обезценка на дълготрайни активи на Renault Russia и АвтоВаз.

В средата на май Renault прехвърли завода си в Москва Renault Russia под управлението на кметството на Москва, а 67,7% от акциите в съвместното предприятие АвтоВаз ("Лада Авто Холдинг") - на руското федерално държавно унитарно предприятие НАМИ, като част от символична сделка за 1 рубла, с опция за обратно изкупуване в рамките на 6 години.

При завръщането си в Русия, френският автомобилен концерн ще трябва да направи вноска в АвтоВаз, пропорционална на инвестициите, субсидиите и печалбите, които АвтоВаз е получил в негово отсъствие.

Във финансовия отчет на Renault се посочва, че размерът на подобна вноска ще определи дела на концерна в капитала на руската компания. При това, този дял може да бъде намален до 51%. Връщането на контрола на Renault на над 51% от АвтоВаз, е възможно с вноска от 400 млн. евро, се казва още във финансовия отчет на френския концерн.

Продажбите на Renault в световен мащаб през първото полугодие се свиха с почти 30% на годишна база, до близо 1,2 млн. броя. Без да се отчитат продажбите в Русия, съкращаването е с 12%, т.е. свиването на продажбите се дължи основно на излизането от руския пазар.

Нетните загуби на френската автомобилостроителна компания за първото полугодие са 1,36 млрд. евро, при печалба от 354 млн. евро за същия период на миналата година.

От началото на 2022 г., пазарната капитализация на Renault се е свила със 7,7%, до 7,6 млрд. евро.

Lada остава само с два модела без участието на Renault

Lada остава само с два модела без участието на Renault

В АвтоВАЗ всички чакат решение на френския президент Макрон