Около финансовите проблеми на петия мобилен оператор у нас - "Макс телеком", се разшумя през последния месец. И преди това имаше догадки, че компанията изпитва затруднения.
Завалелите оплаквания на служители на оператора за неизплатени заплати, както и на недоволни клиенти подплатиха тези слухове заедно с информацията за преговори за продажбата на "Макс телеком" на конкурента им "Булсатком".
Един от първите индикатори за затрудненията на дружеството бяха свързани със затварянето тихомълком на всичките им магазини в страната. От известно време на сайта на компанията в списъка с обектите им фигурират единствено офисите на партньорите, с които работят в страната.
Успоредно с това редица клиенти се оплакаха от проблеми с услугите на оператора и със свързването с представители на фирмата. По думите на засегнати, коментирали в официалната Facebook страница на "Макс телеком", на обявения на сайта национален телефон от доста време не отговаря никой.
В допълнение конкретни услуги, като тази за разговори Voicer, от доста време не са активни, като клиенти се оплакват, че плащат за нещо, което така и не получават. Редица засегнати вече са се обърнали към Комисията за защита на потребителите (КЗП), но твърдят, че все още нямат отговор от там.
Протестът на служителите
Подобна е и ситуацията със служителите на "Макс телеком". В онлайн платформата БГ Работодател такива твърдят, че не са получавали заплати от 4 месеца и повече.
В социалната мрежа Facebook преди няколко седмици се появи и група "В подкрепа на всички бивши служители на "Макс телеком". Според коментарите там мобилният оператор дължи пари на над 150 свои бивши служители.
От групата организират и мирен протест на 24 март пред централата на компанията в столицата. В описанието на събитието се посочва, че участниците в него ще настояват за "изплащане от ръководството на "Макс телеком" всички неизплатени и забавени трудови възнаграждения и обезщетения на бивши и настоящи служители".
Освен в социалната мрежа, хора от фирмата са коментирали положението, в което се намират, и в други форуми. В този на онлайн платформата БГ Работодател един от тях е написал:
"Резултатът е налице 3-4 месеца без заплати (за някои повече) и развитие никакво. В офиса в София получават пари на ръка, останалите не са важни!!!!!!!!!! Хората, фирмите и служителите които ще ги съдят са безброй! За съжаление парите на служителите ще бъдат на последно място! С приоритет за изплащане са банките и всички дружества на които държат пари, а те са милиони! Ако всички не се надигнат развитие не може да се очаква!!!
А и само да попитам някой беше ли извикан на интервю от Булсат както беше обещано?!"
17 000 000 евро задължения и една сделка
Това изказване поставя два важни въпроса, които също се премълчават от оператора, но в медийното пространство все по-усилено се говори за тях. На първо място са осемцифрените задължения на компанията.
Справка в Търговския регистър показва, че активите на "Макс телеком" са заложени в Първа инвестиционна банка (ПИБ). Компанията има овърдрафт кредит към финансовата институция, взет през 2007 година, който за пореден път е бил увеличен на 17 януари тази година по време на събрание на акционерите. Така задълженията на дружеството са достигнали 17 000 000 евро.
Дружеството има сериозни задължения към Комисията за регулиране на съобщенията (КРС). Преди година от регулатора обявиха, че са започнали процедура за отнемане на лиценза на фирмата заради неплащане на дължими такси. Според изчисленията за периода между 1 юли 2015 година и 31 март 2016 година те са възлизали на 1,5 милиона лева.
Не по-малко любопитна е информацията за това, че от оператора се опитват да достигнат до сделка с конкурента си "Булсатком". Според публикация на "Капитал" към "Булсатком" наистина е било отправено предложение за придобиването на "Макс телеком". По думите на изпълнителния директор на компанията Максим Заяков обаче дружеството "на този етап не е в позиция да влезе в договорни отношения от такъв характер".
От къде тръгна "Макс телеком"?
Операторът получи лиценз от Комисията за регулиране на съобщенията през 2011 година заедно с "Булсатком". От "Макс телеком" се опитаха да се наложат на пазара с две основни услуги - тази за предплатени разговори Voicer и за 4G мобилен интернет.
Според Търговския регистър мажоритарен собственик на дружеството към момента е компанията "Ем Ти мениджмънт", която от своя страна е дъщерна на люксембурската офшорна фирма LuxTech Capital. Изпълнителен директор е Андрей Расийски, който до края на миналата година беше технически директор.
simone-zaza
на 16.03.2017 в 17:18:54 #1Тези са супер измамници този месец договорът ми приключва но услугата не е активна от 2 месеца само в София на някой места има обхват . Според мен в тази географска ширина трябва за всеки един бизнес да има лиценз и депозит когато някои иска да те измами да не може . Не е реално нас потребителите да не ни пази никои ...