Веригата за бързо хранене McDonald's пуска първия си органичен хамбургер. Той ще носи името "McB" и ще излезе през октомври.

Бургерът, произхождащ от органични ферми в Германия и Австрия, ще бъде наличен в избрани ресторанти в Германия от 1 октомври до 18 ноември, предаде Quartz.

Освен органичното говеждо место, новият продукт, който ще се предлага в два варианта, е придружен от сирене Едам, салата Лоло Бионда и симид от слънчогледово семе.

Ходът, който може да е тест за по-постоянна добавка към менюто, подчертава обрат във веригата за хранене, която традиционно е глобален доставчик на мазни бургери и пържени картофки.

През годините алтернативите за бързо хранене като Chipotle и Noodle's & Co. добиха все по-голяма популярност заради провъзгласяването им за по-пресен и здравословен избор.

В отговор на това McDonald's опитваше различни начини да изглежда по-здравословна и природосъобразна верига. Днес менюто на компанията включва салати и възможност за добавяне на ябълки към популярното детско меню Happy Meal.

През януари веригата обеща да премине към т.нар. „устойчиво" говеждо до 2016 г. Всички тези усилия обаче не дават особен резултат. McDonald's отчита спад в продажбите, както и продължаваща критика заради твърденията за устойчивост.

Според компанията новите бургери ще бъдат съставени от говеждо месо, което е без антибиотици, синтетични химически торове и пестициди. Веригата твърди, че местото произхожда от крави, които се движат свободно в зелени пасища и се хранят само с биологично отглеждана храна без ГМО.

По-големият въпрос обаче остава - какво има в останалите предлагани от McDonald's храни?