Хляб. Кафе. Цветя. Сметка за ток. Рядко си даваме сметка колко неща купуваме или плащаме дневно. Статистика от преди 7 години казва, че средно на човек се падат по 70 трансакции месечно или повече от две дневно. Днес, когато плащаме с часовници, смартфони и карти, със сигурност са много повече.

Ключови фактори са бързината, удобството и надеждността - както за клиента, така и за търговеца. Тук идва ролята на платформите, които правят плащанията възможни. Една от успешните в Европа е с български корен и с екип, който в голямата си част е базиран у нас.

Създадената в България myPOS увеличи с близо 30% служителите си за година

Създадената в България myPOS увеличи с близо 30% служителите си за година

През системите на финтех компанията минават милиарди, офисите ѝ у нас са ключови за бизнеса

myPOS, която обслужва повече от 250 000 търговци в над 30 държави, имаше силна 2024-а и очакването е тази година да донесе още растеж.

"И в България, и на различните други наши пазари, ние се развиваме с ръст от повече от 50 процента за година в придобиванията на нови клиенти. Това ни кара да мислим, че има голям диапазон за развитие", отбелязва пред Money.bg главният изпълнителен директор Марио Шиляшки.

Още по-голямо е увеличението в обема на трансакциите - през 2024 г. само у нас myPOS са обработили трансакции за над милиард евро, което е скок с повече от 60 на сто. По думите на Шиляшки темпото се запазва и през първото тримесечие, като "тази година ръстът е вече над 50% в България".

Създадената от българи myPOS придобива френска компания и назначава 200 нови служители

Създадената от българи myPOS придобива френска компания и назначава 200 нови служители

Сделката е първа за финтех дружеството

На какво се дължи това? Според главния изпълнителен директор на myPOS факторите могат да се разделят на две групи. От една страна, въвеждат се нови устройства, продукти и начини на плащане - като Tap to Pay on iPhone. От друга - търговците оценяват възможността да имат достъп до ресурсите си веднага след плащането от страна на клиентите им.

Специално Tap to Pay услугата, която превръща смартфона в терминал за плащане, вече започва да привлича интереса на малки търговци, транспортни фирми, ресторанти и други. Шиляшки очаква тя да бъде в основата на "нова вълна на ръст, която се очаква не само в България, но и в други страни".

Преди дни myPOS и DEV.BG организираха хакатон в София, по време на който ученици и утвърдени IT професионалисти от 5 държави демонстрираха своите идеи за иновации в плащанията

Източник: myPOS

Преди дни myPOS и DEV.BG организираха хакатон в София, по време на който ученици и утвърдени IT професионалисти от 5 държави демонстрираха своите идеи за иновации в плащанията

Друг двигател на некешовите разплащания са онлайн каналите, като там myPOS също имат портфолио от продукти.

Ключова за всички тези разработки е работата на български програмисти. "За нас България е един възлов пазар, защото повече от 80 процента от нашите кадри са тук - в София и във Варна и това е ядрото на myPOS и ще продължава да бъде. Ние развиваме нашите кадри тук - продължаваме да наемаме хора и за технологии, и за оперативни услуги, и за финанси и т.н. (...) Ние се надяваме да бъдем един от брандовете и компаниите, които ще помогнем България - не само София, но и Пловдив и Варна, да стане по-голям център на финтех в Европа. И да привлечем не само талант, но и инвестиции в България", заявява Марио Шиляшки.

myPOS работи и в Хърватия, така че компанията има скорошен опит от въвеждането на еврото. Според главния изпълнителен директор обаче кой знае какви проблеми всъщност няма: "Важното е да сме в крак с промените, с това как точно ще стане този процес в България. Съответно - да се пригодим и да пригодим нашите търговци и терминалите, които са пазара".