Онлайн покупките на бързооборотни стоки - сегмент, който нарасна експлозивно по време на пандемията, вече намаляват. Причината - домакинствата се връщат към навиците си за офлайн покупки от преди COVID-19. Това посочи Рени Яврийска от GfK Bulgaria по време на конференцията e-Commerce Annual Summit.
Според данните, представени от нея, супер- и хипермаркетите са най-предпочитаните места за пазаруване в България, но напоследък е видимо пренасочване към по-малките магазини, от които се пазарува най-наложителното - макар и на по-високи цени.
Онлайн търговията обаче има голям потенциал за растеж, защото онлайн потребителите в България все още са два пъти по-малко в сравнение с тези в Централна и Източна Европа, коментира съоснователят на GombaShop Георги Костов.
И тук не говорим само за утвърдени онлайн платформи. 30% от купувачите е вероятно да направят покупка директно през социалните мрежи като Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter или Snapchat, посочи Йоана Ансеку от румънската организация GPeC.
Михайло Понявич от сръбския сайт ePonuda отбеляза, че всеки смартфон е потенциална точка на контакт между продавач и клиент и времето, отделяно преди на традиционните средства за масова информация, сега се прекарва в онлайн платформи.
Това по думите му създава огромен рекламен "шум" с по над 10 000 рекламни съобщения дневно при около 4000 през 90-те - а човешкият мозък междувременно си е останал същият и така се получава свръхконкуренция за вниманието на хората.
Ако се развивате в онлайн търговията и не разработвате собствено мобилно приложение, пропускате потенциални възможности, категоричен беше по време на конференцията Стефан Чорбанов от Stenik. По думите му онлайн магазинът може да се използва като основа за такава програма, като след това се надгради с различни маркетинг инструменти и т.н.