Продажбите на Xiaomi Corp. през тримесечието се забавят значително насред недостига на компоненти и нарастващ интерес към моделите на Apple, пише Bloomberg.
Китайската компания очаква недостигът на полупроводници да продължи и през 2022 г. и да се охлади през второто полугодие на следващата година. Въпреки предизвикателствата Xiaomi очаква да продаде 190 млн. смартфона тази година — ръст от около 29 процента спрямо предходната.
Приходите през третото тримесечие нарастват с 8 процента до 78 млрд. юана ($12,2 млрд.) — далеч от постигнатите 64 процента през предходния период. Печалбата се срива с 84 процента до 788,6 млн. юана заради 3,5 млрд. юана загуби от инвестиции.
Xiaomi загуби над една трета от стойността си тази година заради проблемите в доставните вериги и увеличението на броя заразени с COVID-19. Компанията успя за кратко да изпревари Apple и да застане на втора позиция по продажби, но след това продажбите ѝ се сринаха — най-вече заради недостига на компоненти.
Китайската компания отчете 4,6 процента спад в продажбите на смартфони след висок растеж през последните четири тримесечия. За същия период Apple бележи 21 процента ръст.
Xiaomi е изправена пред натиск и в Китай. Honor, доскоро собственост на Huawei, поднови работа и се прицелва към клиентската група, която има интерес и към продуктите на Xiaomi.