През октомври регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз слабо се понижава. В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) отчитат продължаващ солиден растеж при продажбите на нови автомобили в България.

Според данните, през октомври в Европа се наблюдава минимален спад от 0.02% до 1 104 506 нови леки коли, но общата картина остава положителна с ръст от 7.2% до ниво от 12 348 502 продажби от началото на годината.

Данните на ACEA показват понижение в продажбите през октомври на два от основните пет европейски пазара - Германия (-5.6%) и Франция (-4%), докато на останалите три увеличенията са 1.4% във Великобритания, 4% в Испания и 9.7% в Италия.

 

В края на първите 10 месеца на годината, и петте основни пазари регистрират ръст - Италия (+16.7%), Испания (+10.8%), Германия (+4.9%), Франция (+4.7%) и Великобритания (+2.5%).

 

Миналия месец в България са били купени 2123 нови леки коли, което представлява увеличение от 9.4% в сравнение с октомври миналата година. Автомобилният пазар в страната за периода януари - октомври е на ниво от 20 832 единици (+9.5%).

Какво е положението при производителите?

Относително добър растеж в ЕС през октомври бележат единствено продажбите на нови автомобили на италианската компания FCA Group (с 6,9%) и на немските концерни Daimler (с 6,1%) и BMW Group (с 3,3%).

Продажбите на двете водещи френски автомобилни компании PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) и Renault Group (производител на Renault и Dacia) се понижават съответно със 7,2% и с 1,8 на сто.

В същото време известно влошаване отчитат и продажбите на нови автомобили на компанията Volkswagen, като те се понижават през октомври с 1,7%. Най-солиден спад с 11,9% и със 7,9% бележат регистрациите на нови автомобили от марките Porshe и Volkswagen, докато продажбите на марките Audi, Skoda и Seat се повишават през октомври съответно с 2,3%, с 4,5% и с 12,4 на сто.

Въпреки че Volkswagen продължава да бъде най-големият автомобилен производител на стария континент, негативните ефекти от мащабния скандал, свързан с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от неговите дизелови автомобили. Това се изрази в продължаващо намаляване на дела на компанията в европейския автомобилен пазар В рамките на първите десет месеца на годината, делът й на европейския автомобилен пазар пък се свива до 23,9% от 24,9% през същия период на предходната година.