Потребителите на Spotify Technology SA, които плащат месечен абонамент са услугата, са се повишили с 10 процента за последното тримесечие, благодарение на различни промоции, съобщават от компанията, цитирани от The Wall Street Journal.

Така шведската компания вече има 83 милиона потребителите, които заплащат такса, добавяйки 8 милиона през последните три месеца. Общият брой на активни потребители, включително тези, които ползват услугата безплатно, достига 180 милиона.

Промоциите намалиха средния приход от потребител с 12% до $5,72.

Spotify излезе на борсата на 3 април т.г. и това тримесечие е първото, което отчита като публична компания. За периода загубата ѝ е €394 милиона, докато през същия период на миналата година тя бе €188 милиона.

Компанията, която отчита загуби всяка година от стартирането си през 2008 г., вече е заявявала, че приоритизира растежа, а не печалбата - стратегия, за която мениджърите смятат, че ще повиши стойността в дългосрочен план.

Приходите нарастват с 26% до €1,27 милиарда.

За настоящото тримесечие Spotify очаква да достигне между 85 и 88 милиона потребителите, които плащат. А до края на годината - до 97 милиона.