Toyota ще се съсредоточи върху продажбата превозни средства, задвижвани с водород на пазарите в Европа и Китай. Автомобилната компания иска да продаде 200 000 от тези превозни средства до 2030 г., предаде Reuters.

Японския автомобилен производител смята, че превозните средства с водородни горивни клетки са алтернатива на електрическите превозни средства. Досега фокусът на Toyota беше върху леките автомобили и северноамериканския пазар.

Промяната в стратегията Toyota се случи след като японският гигант създаде отделно звено, фокусирано върху водорода, за да разшири приложението на технологията с горивни клетки, включително промишленото производство на електроенергия и търговски камиони.

Плановете на компанията обаче изглеждат много амбициозни. Трябва д ас еима предвид, че Toyota е отчела продажба на близо 3900 автомобила, задвижвани с водородни технологии през 2022 г., което е по-малко от половината от 1% от глобалните й продажби (9,5 милиона автомобила).

"Може да звучи странно, но 200 000 не е голямо число", все пак коментира главният технологичен директор на Toyota Хироки Накаджима.

Като се фокусира върху пазари като Китай и Европа, където производството и търсенето на водород е по-високо, Toyota ще се стреми да намали разходите, смята Накаджима.

През май стана ясно, че Toyota и Daimler Truck ще си сътрудничат в областта на водородната технология и са постигнали предварителна сделка за обединяване на бизнеса с търговски превозно средства в Япония.

През юли Toyota откри и специално звено за горивни клетки Hydrogen Factory, което засега е с 1350 служители.

Превозните средства с горивни клетки са електрически двигател като електромобилите, но черпят енергия от "горивни клетки", където водородът се отделя от катализатор за производство на електричество.

Шефът на Toyota Европа: Ще произвеждаме само електромобили до 2035-а

Шефът на Toyota Европа: Ще произвеждаме само електромобили до 2035-а

След като се утвърди като пионер в хибридната технология през 1997 г., Toyota започна да изостава в технологиите за изцяло електрически коли

Toyota пусна първото по рода си такова превозно средство преди почти десетилетие на пазара в Калифорния.

Компанията очаква глобалният пазар на горивни клетки да нарасне до около 35 милиарда долара до 2030 г., или над 15 пъти спрямо нивата от 2020 г.,

Междувременно Honda цели годишни продажби от около 60 000 превозни средства през 2030 г., задвижвани в водородни технологии, разработени съвместно с General Motors.