Китайското пристанище Нинбо, третото най-голямо в света, остава частично затворено за шести ден в понеделник, предава Bloomberg. Растат притесненията, че решението на местните власти ще засегне търговията в региона в дългосрочен план.

Пристанището, което бе частично затворено след като един служител се е оказал заразен с Covid-19, не е давало нова информация от сряда насам. Тогава бяха спрени всички услуги на товарния терминал Mishan. Консултантската компания GardaWorld изчислява, че терминалът отговаря за около 25% от контейнерите, обслужвани на пристанището. Пристанищните власти обещаха да насочат контейнеровозите към останалите терминали и да увеличат работното им време.

Служител от медийния център на пристанището казва, че няма нова информация. Няма данни и за новозаразени.

Компанията Yang Ming Marine Transport Corp. предупреди клиентите си за потенциално "задръстване" заради частичното затваряне.

След като успя да постави пандемията под контрол миналата година, Китай предприе подход на "нулева толерантност" със строги мерки дори и при единични случаи - особено на стратегически места като пристанищата.

В края на май за около месец бе затворено пристанището Янтян в Шънджън заради разпространение на Covid-19. Последният случай създава притеснения, че двойно по-заразният делта вариант може бързо да стигне до други пристанища по света и потенциално да създаде огромни проблеми за световната търговия, напомняйки на ситуацията от миналата година.

Затвореният терминал притеснява и други морски гари. Пристанището в Лос Анджелис, което изпита спад на трафика през юни заради затвореното Янтян в Китай, очаква пореден спад заради Нинбо.

Друг страничен ефект от строгите мерки в Китай вероятно ще бъде ново повишение цените за доставка по море, които вече растат до рекордни нива през последната година заради пречките и високото търсене. Спрямо миналата година цените за доставка на един контейнер от Шанхай до Лос Анджелис се утрои, а в някои случаи ръстът е петкратен. От средата на юли насам пък има ново повишение от 10%.

Пет пъти по-високи разходи за транспорт на контейнери: логистичните проблеми пред китайския бизнес

Пет пъти по-високи разходи за транспорт на контейнери: логистичните проблеми пред китайския бизнес

От близо 3400 китайски компании, които оперират в международен план, само около 200 отчитат над 1 милиард долара продажби в чужбина