Вече на всички е ясно, че Турция е глобален играч в автомобилната индустрия. В същото време обаче напоследък страната е изправена пред критично предизвикателство, което може да застраши нейната позиция на световния пазар, пише Daily Sabah.

Страната, която е на 14-то място в световен мащаб и четвърта в Европа по производство на автомобили, изпитва все по-остър недостиг на квалифициран технически персонал в заводите си. Експерти от индустрията предупреждават, че ако проблемът не бъде разрешен, Турция може да загуби конкурентното си предимство на световния автомобилен пазар.

Турската Togg изкарва модел, с който се цели в нови европейски пазари

Турската Togg изкарва модел, с който се цели в нови европейски пазари

Компанията иска да конкурира китайските електромобили на Стария континент

Мерве Угур, директор на завода в EFI Automotive Türkiye - производител на автомобилни двигатели и трансмисионни компоненти, подчертава нарастващия проблем с намирането на квалифицирани работници.

"По-младите поколения, особено тези от Gen Y и Gen Z, подхождат към работата с различни очаквания. Те търсят по-бързо кариерно израстване и предпочитат по-удобна работна среда. Много компании в производствения сектор се борят да намерят техническия персонал, от който се нуждаят, което скоро може да застраши производството", отбелязва експертът.

Снимка 631869

Източник: iStock Images

Министерството на образованието и представителите на индустрията трябва да работят в по-тясно сътрудничество за разработване на учебни програми, които да подготвят бъдещи професионални кадри, коментират от индустрията.

Към края на 2023 г. в автомобилния сектор на Турция са заети 60 619 работници, което е увеличение от 52 257 от 2021 г., според данни на Асоциацията на автомобилните производители (OSD).

По-голямата част от тези служители - 42 153, са високо квалифицирани. Броят на жените, работещи в индустрията също расте. През 2021 г. е имало 5738 служители жени, които са нараснали до 8625 до 2023 г. Най-забележимото увеличение се наблюдава при броя на жените, работещи на производствени линии, който почти се е удвоил от 2487 през 2021 г., на 4364 през 2023 г.

Въпреки тази положителна тенденция обаче, проблемите в сектора, свързани с появяващата се липса на квалифицирани работници показва ясен знак, че е нужна сериозна ангажираност от страна на държавата и бизнеса.

Ръст на покупките на нови коли в България - какви автомобили са най-търсени

Ръст на покупките на нови коли в България - какви автомобили са най-търсени

Какво показват последните данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA)?