Световните продажби на германския автомобилен концерн Volkswagen Group са нараснали през първата половина на годината с 0,8%, до 5,155 милиона единици, се казва в съобщение на компанията.

С тези резултати групата дава сериозна заявка за втори път да стане производител на автомобили номер едно в света, изпреварвайки отново японската Тойота.

Ръстът на реализацията в Европа е 3,5%, до 2,271 милиона автомобили. От тях 1,9 млн. коли са продадени в Западна Европа (+ 1,8%), и по специално в Германия - 678,6 хиляди (-1%).

В Централна и Източна Европа са били доставени 366 хиляди автомобила - ръст от 12,9%.

В Северна Америка за шестте месеца Volkswagen е реализирал 461,4 хиляди машини (ръст 3,9%), от които в САЩ - 293,4 хиляди коли(+ 7,2%).

В Южна Америка концернът е продал 248,3 хиляди автомобила - увеличение с 11,4%, в частност в Бразилия - 142,3 хиляди (+ 0,4%).

Понижение на търсенето на автомобилите от Volkswagen Group за периода е отбелязано само в Азиатско-тихоокеанския регион - с 1,9%, до 1,826 милиона единици.

Най-висок ръст в обема на продажбите спрямо 2016-а отбелязва испанската марка Seat - с 13,7%, до 246,5 хиляди машини. А понижението е най-голямо при Audi, с 4,7%, до 909 хиляди автомобили.

Концернът Volkswagen е най-големият производител в Европа, с амбиции да бъде се утвърди и като световен лидер. През 2016 г. за първи път германската компания изпревари Тoyota с продадени 10,3 милиона коли срещу 10,2 милиона от японската компания.

Volkswagen Group обединява марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Собственост на групата се и луксозните брандове Lamborghini, Bentley и Bugatti. В компанията са също така поделенията за товарни автомобили Volkswagen Commercial Vehicles и Scania.