Поделението за камиони на германския автомобилен концерн Volkswagen ще похарчи около половин милиард евро до края на десетилетието, за да подсили дигиталните функции на тежкотоварните превозни средства, обяви компанията, цитирана от Reuters.

Така VW се опитва да е в крак с тенденцията в последно време производителите на камиони да увеличават фокуса си върху автоматизацията на автомобилния превоз на товари.

Основният съперник на концерна – Daimler, е в челните редици на привържениците на безпилотните камиони, като се аргументира с подобрения в шофирането и ефективност в употребата на гориво. Германската компания прогнозира технологията да преодолее правните пречки в товарния автомобилен транспорт.

Daimler тества безпилотен камион за първи път на магистрала

Daimler тества безпилотен камион за първи път на магистрала

Kамионът е по-ефикасен от който и да е човешки шофьор, според шефа на компанията Волфганг Бернард

Volkswagen, която започна да подсилва бизнеса си с камиони преди избухването на скандала с емисиите през септември, изтласква дигитализацията и новите технологии за мобилност като част от усилията да се препозиционира и да превъзмогне скандала.

Поделението Truck & Bus на VW заяви, че ще похарчи трицифрена сума от милиони евро през следващите пет години за цифрови функции, тъй като се цели да подобри комуникацията между сензорите на борда и автоматичното спиране и други системи.

MAN, част от бизнеса с камиони на Volskwagen, съвместно с шведската дъщерна компания Scania организира събитие в Мюнхен в понеделник, за да демонстрира приложимостта на функция, наречена “platooning”, при която камион, каран от човек, е следван в конвой от други полуавтоматизирани камиони.

MAN заяви, че този метод може да подпомогне намаляването на консумацията на дизел и изпускането на емисии от въглероден диоксид в товарния автомобилен транспорт с 10 процента.

„Бъдещият камион е напълно свързан, което носи полза за безопасността и ефективността”, посочи главният изпълнителен директор на поделението за камиони на VW Андреас Реншлер.

И все пак инвестициите в инфраструктурата трябва да вървят в крак с някои от новите технологии.

„В бъдеще вече няма да бъде достатъчно да се строят пътища и да се поправят мостове. Това, от което се нуждаем възможно по-скоро, е мобилен високоскоростен интернет по пътищата”, посочи Реншлер.

Безпилотни камиони навлизат в минната индустрия (ВИДЕО)

Безпилотни камиони навлизат в минната индустрия (ВИДЕО)

За съкращаване на разходите и опасностите