Корейският антимонополен регулатор наложи глоба в общ размер на 33,5 млн. долара на водещи германски автомобилни производители заради координирана манипулация на компютрите на дизеловите им возила с цел занижаване на отчитаните стойности на вредни емисии, предаде агенция "Йонхап".

Според разследването на Комисията за честна търговия Mercedes-Benz, BMW, Audi и Volkswagen са участвали в сговор за прилагането на софтуер, чрез който колите да могат да изминават по-големи разстояния без доливане на добавка тип AdBlue за намаляване на отделяния азотен оксид, който причинява респираторни и белодробни заболявания.

Как отсъждане на Апелативния съд на САЩ може да изстреля още повече разходите на Voslkswagen за "дизелгейт"

Как отсъждане на Апелативния съд на САЩ може да изстреля още повече разходите на Voslkswagen за "дизелгейт"

Може всеки регион в страната да получи право да заведе дело срещу компанията

От регулатора са категорични, че така потребителите биват подведени, ограничава се правото им на избор, а конкуренцията и навлизането на пазара на по-ефективни технологии за ограничаването на вредните емисии се затруднява - и това е практика, продължаваща и след международния скандал "Дизелгейт".

Най-голяма е глобата за Mercedes. От компанията обявиха, че не приемат решението, защото са сътрудничили на комисията и при сходни обстоятелства в ЕС не се е налагало да платят глоба - за разлика от VW и BMW, които бяха санкционирани с 875 млн. евро.

Търсенето на бензин и дизел ще започне да намалява след 2027 г. въпреки увеличения брой автомобили

Търсенето на бензин и дизел ще започне да намалява след 2027 г. въпреки увеличения брой автомобили

Заради електромобилите и по-ефективните двигатели с вътрешно горене

По най-новото решение Volkswagen няма да плащат само защото техните модели с манипулиран софтуер не са се продавали на корейския пазар.