Задръстванията на пристанищата в Южен Китай могат са по-сериозен проблем от спирането на Суецкия канал през март, предаде Zero Hedge. Задръстването на пристанищата в международния контейнерен терминал Янтян и пристанището Шънджън срина капацитета им. Те работят с 40% от него. Това доведе до закъснения на плавателни съдове над 16 дни, което значително влияе върху износа за САЩ.

Точно извън Янтян е делтата на Перлена река, където броят на контейнерните кораби, които чакат за достъп до пристанищата на континента, е достигнал многогодишен връх.

В края на юни в делтата са акостирали 75 контейнерни кораба, надминавайки нивата от началото на февруари, когато бяха 35, и на февруари миналата година, когато бяха 50. Тези кораби чакат да се отворят терминали за разтоварване в пристанищата.

Заради това чакане, задръстването се отразява по-негативно от запушването на Суецкия канал през март по отношение на прекъсване на работата на контейнеровозите. Така днес средното време на изчакване е около 18 дни. Обикновено то е четири дни.

"От самото пристанищно обслужване само в Янтян огромният брой на засегнатите контейнери (а не плавателни съдове) сега надхвърля броя на засегнатите контейнери в Суец", заяви Ларс Йенсен, главен изпълнителен директор на консултантската Vespucci Maritime, в публикация в LinkedIn.

Междувременно тарифите за международни контейнерни превози достигнаха рекордни нива, на фона на историческа глобална кавга за осигуряване на стоки и инвентар.

Претоварването и високите разходи за доставка са по-лоша новина за Walmart, Target, Amazon.com и най-добрите търговци, които сега пускат празнични поръчки за китайски стоки седмици по-рано тази година, тъй като глобалното изоставане в корабоплаването заплашва да остави много купувачи на подаръци с празни ръце по Коледа.