Мениджърите по човешки ресурси обикновено разглеждат автобиографията ви, за да определят дали сте квалифицирани за обявената длъжност, а след това ви канят на интервю, за да решат дали сте перфектният кандидат.

Имайки предвид това, повечето хора приемат целия процес доста сериозно. Пристигат за срещата навреме, обличат се безупречно и отговарят на всеки въпрос по интелигентен начин.

Оказва се обаче, че правят впечатление много повече неща, отколкото просто да се появите навреме и да дадете най-доброто от себе си – има куп дребни детайли, които открито или подсъзнателно влияят на начина, по който ще бъдете възприети, пише изданието Business Insidеr.

  1. Часът на интервюто

Оказва се, че най-доброто време за насрочване на интервю е 10:30 часа във вторник, предава Glassdoor. Установено е, че хората са най-производителни във вторниците. А часът е достатъчно късно през деня, така че интервюиращият вече е имал време да си провери електронната поща, да изпие чаша кафе и да се подготви за пристигането ви.

  1. Метеорологичното време в деня на интервюто

Учени от Университета в Торонто са открили, че кандидатите за медицинския факултет се представяли по-лошо, когато били интервюирани в дъждовен ден в сравнение с тези, които провели срещата при слънчево време.

  1. Колко рано пристигате

Може и да смятате, че ще е добър знак, ако пристигнете рано – обаче ако се явите прекалено рано, може да намалите шансовете си.

Експерти съветват да се появявате няколко минути преди срещата, но не и половин час по-рано, тъй като по този начин може да изглеждате твърде загрижени или да напрегнете интервюиращия.

  1. Дали другите кандидати за позицията се явяват на интервю в същия ден

Да, може да е трудно да разберете кога ще бъдат интервюирани конкурентите ви за мястото, но ако случайно разберете, насрочете срещата с вас за друг ден. Изследванията показват, че дали ще бъдете сметнати за достатъчно квалифицирани за длъжността зависи от това кой друг също кандидатства за нея.

  1. Дали се чувствате силни

Не става дума само да бъдете компетентни и уверени, но и дали се чувствате силни. Чувствате ли се сякаш имате способността да оказвате влияние върху другите хора? Ако не, опитайте да стоите в „могъща” поза в продължение на две минути преди интервюто. Упражнявайте стойка, при която дланите ви подпират масата, ръцете са опънати, а брадичката ви сочи нагоре.

  1. Това, което правите, докато чакате

Пиенето на кафе, яденето или говоренето по телефона не е първото впечатление, което бихте искали да направите на мениджъра по човешки ресурси или рецепциониста, тъй като не знаете точно кога ще се появи интервюиращият и е добре да сте готовност.

Експертите препоръчват едната ви ръка да бъде свободна, така че да можете бързо да се здрависате, без да се налага неловко да поставяте личните си вещи на стол или на пода.

  1. Как се държите с рецепциониста/рецепционистката

Работодателите искат да знаят как общувате с другите. Затова и вероятно ще попитат рецепционистите за вас по-късно.

  1. Начинът, по който се здрависвате

Както във всеки бизнес или ситуация, свързана с общуване, едно слабо и колебливо здрависване говори за липса на увереност. Затова се здрависвайте силно и се усмихвайте. Не се притеснявайте да поемете инициативата в свой ръце и първи да подадете ръка.

  1. Дали приемате предложеното кафе

Ако ви предложат напитка, различна от вода – особено кафе – не приемайте. Човекът, който ви интервюира, не иска да изгуби 10 минути само за да ви направи чаша кафе. Това е особено вярно, ако им предстои натоварен ден.

  1. Дали сте донякъде нарцистични

Според едно изследване нарцисистите се представят по-добре от останалите на интервю за работа, тъй като им е комфортно да се рекламират сами. След като нарцисистите обикновено смятат, че са фантастични, и интервюиращият може да си изгради същата представа.

  1. Цвета на облеклото ви

Според 2099 експерти по човешки ресурси, участвали в анкета на CareerBuilder, синьото и черното са най-добрите цветове, които да носите на интервю за работа. Оранжевият цвят пък е най-лошият избор.

Консервативни цветове като черно, синьо, сиво и кафяво са най-сигурният залог, когато се срещате с някого за първи път в професионална обстановка.

  1. Дали поглеждате към часовника или телефона си

Колкото и миловидно да изглежда, хората забелязват, когато хвърляте поглед към часовника или телефона си, а определено не искате да дадете знак, че не сте обзети от разговора. Според някои експерти е неуважително дори да държите телефона си на открито. Няма да приемете обаждания или да отговорите на съобщения, затова просто го изключете и го приберете някъде.

  1. Да седнете преди да ви поканят

Покажете уважение към пространството на интервюиращия, като го изчакате да ви предложи място или седне пръв. След като седнете, не дръжте главата си наведена, правете зрителен контакт и бъдете с изправена стойка.

  1. Начинът, по който правите зрителен контакт в панелно интервю (с повече от един интервюиращ)

Задържайте вниманието на всеки при панелно интервю, като правите зрителен контакт с всеки от интервюиращите в определени моменти от отговорите ви. Винаги започвайте отговора си със зрителен контакт с човека, който ви е задал въпроса. След това поглеждайте и останалите присъстващи на срещата. Когато приключите с отговора си, насочете погледа си отново към човека, който ви е попитал.

  1. Стойката ви

По време на интервюто обичайната ви поза трябва да е да седите изправени и да сте с приятна усмивка на лицето си. Избягвайте да се изгърбвате. Навеждайте се напред, за да покажете интерес към това, което говори интервюиращия.

  1. Това, което правите с ръцете си

- Показването на дланите демонстрира искреност.

- Държането на дланите, обърнати надолу, е знак за надмощие. Не се здрависвайте с длан, обърната надолу.

- Допирането на върховете на пръстите ви, така че да образуват кула на църква, показва увереност.

- Скриването на ръцете – като да ги сложите в джобовете си например – е знак, че прикривате нещо.

- Барабаненето с пръстите демонстрира нетърпение.

- Скръстването на ръцете пред гърдите е много отбранителна поза, която подсказва разочарование или несъгласие.

- Прекомерното жестикулиране с ръце разсейва.

  1. Въпросите, които задавате

Може би сте способни да отговорите на всеки въпрос към вас, но е добре да дадете положителна обратна връзка, като задавате интелигентни и добре обмислени въпроси в края на интервюто.