Да ръководиш екип е отговорна задача, която изисква необходими умения. Нищо обаче не идва с едно щракване на пръстите. Зад усвояването на всички качества стоят много часове практика.

Затова всеки нов и млад мениджър не трябва да гледа на повишението си просто като стъпка напред в кариерата, а да се съсредоточи към избягването на няколко основни грешки в начина на ръководене на екип.

Ето кои са нещата, които според изданието Fast Company, всеки нов мениджър трябва да се старае да избягва:

Изслушва служителите си, но не наблюдава

Хората постоянно споделят своите емоции с много повече от просто думи. Те комуникират и чрез езика на тялото, а за всеки мениджър е важно да изслушва подчинените си, но и да обръща внимание и на жестовете им, за да разбере по-подробно как се чувстват в работния процес.

Не пита за помощ

И най-големият ветеран в сферата на ръководните позиции, някога е бил тепърва прохождащ шеф. Не е срамно да питате за разяснение, ако нещо не ви е ясно, или пък да помолите за помощ някой служител, ако срещнете затруднение.

Губи по-широка представа за работния процес

Всеки мениджър иска екипът му да функционира като добре смазана машина, но това не означава да се съсредоточите само и единствено върху това и да загубите представа за по-широкия акпект, като например стратегията за цялостната организация на компанията и други фактори.

Казва "да" на всеки проект

Подборът на проектите е част от стратегията за успешно представяне на добрия шеф. Ето защо като мениджър не сте длъжен да приемате всяко предложение, по-скоро трябва да подбирате най-добрите и да решавате коя задача е приоритетна и коя - не чак толкова.