Написаното в обявата е едно, описаното по време на интервюто - друго, заложеното в длъжностната характеристика - трето, а реалната работа е нещо съвсем различно - всеки от нас поне един път в живота си е попадал в подобна странна кариерна ситуация. Оказва се, че това е резултат от повсеместен проблем - при подбора на кадри се лъже. И то много.

Колко много - отговаря ни проучване на компанията Resume Builder сред 1060 мениджъри. Цели 36% от тях признават, че са лъгали кандидатите за работа при тях, пише Fortune.

Подборът на кадри не е само хубави приказки и четене на CV-та

Подборът на кадри не е само хубави приказки и четене на CV-та

Заплатата трябва да се знае от самото начало, смята рекрутърът Бранимира Велева

Детайли: Сред тези 36% три четвърти (75%) са казвали неверни неща по време на интервюто, 52% са ги вписвали в описанието на длъжността, а 24% са ги включвали в офертите за избраните кандидати.

Както забелязвате, сборът е над 100, което показва, че мнозина лъжат на няколко от ключовите етапи при попълването на екипите си.

Ето какво най-често се разминава с действителността:

  • Отговорностите, свързани с дадената роля;
  • Възможностите за растеж в компанията;
  • Културата на компанията.

Цели 80% от мениджърите, които прилагат този вид практики, ги смятат за приемливи. Много от тях даже казват, че през повечето време не казват истината на кандидатите за работа.

Дигиталните иновации в подбора на кадри

Дигиталните иновации в подбора на кадри

Или как интерактивен чатбот помага на най-големия ритейлър да набира нови кандидати

Защо: Като всяка друга лъжа, и за тези има множество обяснения и оправдания. Ето няколко от тях:

  • Защита на поверителна корпоративна информация;
  • Прикриване на негативите на фирмата
  • Желание позицията да се представи като по-атрактивна, отколкото е

От друга страна: Макар 92% от мениджърите да казват, че излъганите от тях кандидати след това са започвали работа в компанията, излизането на истината наяве има последствия.

Цели 55% от подвеждащите мениджъри признават, че дадените служители са напускали след запознаването с реалната ситуация. Почти половината от тези случаи са водели до "дупка" в екипа в рамките на само месец, понякога - даже едва седмица. Така цялата процедура започва отначало.

92% от HR специалистите определят опита на служителите като основен приоритет през 2021 г.

92% от HR специалистите определят опита на служителите като основен приоритет през 2021 г.

Пандемията разкри един от най-сериозните проблеми на компаниите - опитът на работещите в тях

Това затруднява изключително много специалистите по подбора, които средно се нуждаят от 44 дни, за да намерят подходящо попълнение - а за определени роли е нужно още повече време. Това струва както пари, така и репутация на компанията.