Когато дълги години имате мечта да станете банкер и на 31 осъзнаете, че мечтата ви се изплъзва през пръстите ви - какво е решението? Продължавайте да преследвате или променяте мечтата си!
Но какво е мечта? Това е нещо далечно, но осезаемо, недостъпно, но реално.
Произхождайки от семейството на бакалин Конрад Хилтън (8 деца в семейството!), след фалирането на неговата банка, която продължила да функционира по-малко от година, спестяванията му са само 5000 долара. С последните си пари и смелостта да заеме 40 хиляди долара през 1919 г. купува малкия Mobley Hotel в Тексас, разказваYandexZen.
Явно героят на тази история е в точното време на точното място. Собственикът на хотела вече бил остарял и уморен от работата си, а Конрад, гледайки бизнеса отвън, веднага забелязва нещата, които могат да бъдат подобрени. Хилтън подхожда рационално към въпроса и може би по време на покупката знае за хотела повече от самия собственик.
Плановете му са били наистина амбициозни - Конрад искал да създаде най-добрия хотел в Тексас! (Дали още тогава е мислил, че ще успее да създаде световна хотелиерска верига?).
Заобиколени сме от познати неща, на които дори не обръщаме внимание! Но ако се замислите - откъде идват те ?!
Минибар в хотелската стая, коктейли "Маргарита " и Пина Колада, телевизори в хотелските стаи, врати с автоматични ключалки, климатик в стаите - ще бъдете изненадани, но всичко това е дело на Конрад Хилтън.
Хилтън е първият, който измисля класификация на хотелите по звезден рейтинг - от 1 до 5 звезди, която се използва в целия свят и до днес. Разбира, че във фоайетата на хотелите има много свободно място - и постави там стелажи със стоки. По-късно тези зони се превръщат в марката Hilton Country Store. Освен това той радикално ревизира общата площ на хотела, като увеличава броя на леглата.
През 1925 г. се появява първият грандиозен хотел с 300 легла, който с гордост ще носи името на собственика - Dallas Hilton.
Голямата депресия не пощадява никого и хотелиерският бизнес се превърна в една от онези индустрии, които пострадват най-много. Повече от 80% от компаниите в бранша. На Хилтън се налага да продаде бизнеса си. Никой обаче не можеше да отрече, че Конрад е бил голям специалист в сферата на хотелиерството и новите собственици на компанията го наемат за мениджър. През следващите няколко години, един по един, хотелите отново се връщат в неговите ръце.
Източник: hiltonhotels.com
На какво се дължи успехът на Конрад Хилтън и хотелската верига Hilton, която сега има около 4200 хотела по целия свят? Вярно е, че вече не принадлежат към семейство Хилтън (Конрад има 8 деца и повече от 100 внуци и правнуци !!).
Конрад Хилтън популяризира индивидуален подход към клиентите и особено към VIP персоните, като открива малките им слабости и предлага малки знаци на внимание. Например, през 1930 г. на президента на Съединените щати са били оставени ментови бонбони в стаята му, които той много обичал.
Хилтън предлага иновации, които никой досега не е предлагал - например телефон в стаята, който може да се обажда навсякъде по света, без да се налага да го прави чрез администратор. Това е услугата за денонощна поддръжка, която незабавно решава въпросите на всички гости. Също така възможността да се настаните с домашните си любимци .
Това са и хотелите в близост до летища, където е удобно да отседнете преди или след отпътуване - с допълнителни услуги за пътници като безплатен трансфер, табло с пристигащите и заминаващите полети, ранна закуска ...
Изглежда, че всичко това са дреболии. Но много малки неща правят нещо голямо.
Дори сега е възможно да вземете на франчайзинг хотел от веригата хотели Hilton. Цена - 5 милиона долара (цената на франчайзинга не се е променила от 1960 г.). Всеки с тази сума може да се присъедини към империята на Хилтън със своите стандарти и ниво на обслужване.
Ако се интересувате от хотелиерството, започнете с книгата "Бъди мой гост", която Конрад Хилтън написа през 1966 г. и която все още е настолната Библия на всички хотелиери по света.
Това бе историята за един мъж на средна възраст, който имаше само 1/9 от сумата, необходима за стартиране на бизнес в джоба си, но успя да създаде империя, която беше продадена през 2007 г. за 26 милиарда долара.