Китай вече може да се похвали, че бранд от страната се е наредил сред най-ценните марки в света.

Технологичната фирма Tencent, базирана в Шенжен, намери мястото си в класацията за 10-те най-ценни марки, публикувани от BrandZ.

Годишната класация обикновено е доминирана от американски компании с глобален обхват, което прави включването на китайска фирма изключително забележително.

Tencent е специализирана в разработка на популярни онлайн игри, приложения, услуги за пращане на съобщения и онлайн плащания. Брандът се отличава с пазарна капитализация от 330 милиарда долара, което прави повече от най-ценната банка в САЩ: JPMorgan Chase.

Тази година на първото място в подредбата е Google, която марка държи короната вече 7 от последните 11 години. Зад нея се нарежда Apple, като челната тройка оформя Microsoft.

Китайският бранд пък застава на 8 позиция, а зад азиатската марка са IBM и McDonald's.

Ето го и списъка с топ 10 на най-ценните брандове в света:

10.McDonald's

9.IBM

8.Tencent

7.Visa

6.AT&T

5.Facebook

4.Amazon

3.Microsoft

2.Apple

1.Google