Китай вече може да се похвали, че бранд от страната се е наредил сред най-ценните марки в света.
Технологичната фирма Tencent, базирана в Шенжен, намери мястото си в класацията за 10-те най-ценни марки, публикувани от BrandZ.
Годишната класация обикновено е доминирана от американски компании с глобален обхват, което прави включването на китайска фирма изключително забележително.
Tencent е специализирана в разработка на популярни онлайн игри, приложения, услуги за пращане на съобщения и онлайн плащания. Брандът се отличава с пазарна капитализация от 330 милиарда долара, което прави повече от най-ценната банка в САЩ: JPMorgan Chase.
Тази година на първото място в подредбата е Google, която марка държи короната вече 7 от последните 11 години. Зад нея се нарежда Apple, като челната тройка оформя Microsoft.
Китайският бранд пък застава на 8 позиция, а зад азиатската марка са IBM и McDonald's.
Ето го и списъка с топ 10 на най-ценните брандове в света:
10.McDonald's
9.IBM
8.Tencent
7.Visa
6.AT&T
5.Facebook
4.Amazon
3.Microsoft
2.Apple
1.Google