Новата ера на преход от конвенционални към електрически автомобили е все по-близо и  автомобилните компании буквално се борят да се адаптират към промяната. На този фон обаче все повече компании търсят по-достъпни и практични варианти и предпочитат хибриди пред изцяло електрически автомобили, пише Business Insider.

Зависимостта от скъпи и луксозни електромобили, които биха могли по-бързо да осигурят рентабилност за този сегмент, се разпадна през последните месеци, тъй като богатите ранни потребители започнаха един по един да отпадат от пазара. Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара заяви, че "компанията започва да разчита повече на продажбите на хибриди в Северна Америка. Шведският производител Volvo обяви, че спира финансирането на своята компания за електрически автомобили Polestar. 

Eldrive ще изгражда зарядни станции за електромобили в Европа след заем от €40 милиона

Българска компания ще изгражда зарядни станции у нас и в още две държави след заем от €40 милиона

ЕИБ отпуска заема на българския холдинг за инвестиции в България, Литва и Румъния

През последните няколко години автомобилната индустрия е разделена на два отбора по отношение на стратегиите за електромобили

Първият, като GM и Volkswagen, се стремеше да прескочи хибридите и да премине направо към изцяло електрическа гама. Вторият, като Toyota и Stellantis, се фокусираше върху плъг-ин хибриди. Доскоро не беше ясно коя стратегия ще надделее, но ходът на GM от тази седмица е първият знак, че ръководителите признават необходимостта от хибриди, поне в краткосрочен план.

"Подбираме времето за пускане на електромобилите, за да ни помогне да спазим по-строгите стандарти за икономия на гориво и емисии", коментират от корпорацията.

Тази нова вълна от любопитни купувачи на електрически автомобили е много по-малко вероятно да търпи странностите на зареждането, безпокойството за пробега или други промени в шофирането, казват експерти. 

Снимка 651408

Източник: GettyImages

"Виновникът" Илон Мъск

Въпреки че промените в изискванията на клиентите към електромобилите са значителен движещ фактор за промяната на плановете, има и друг - "виновникът" Илон Мъск. През 2023 година собственикът на Tesla започна ценова война, използвайки високите маржове на печалба на амтомобилната си компания, за да намали цените на своите електрически коли.

И докато този процес води до намаляване на средната цена на електромобилите, компаниите са принудени да преосмислят пътя си към рентабилността на този сегмент.

рудно ми е да си представя, че сегашното статукво е напълно устойчиво за всички", заяви финансовият директор на Mercedes-Benz Харалд Вилхелм.

Решението към момента явно са хибридите. И това всъщност е добра новина както за клиентите, така и за дилърите на автомобили. Търсенето напоследък изпреварва предлагането на тези автомобили, което води до повишаване на цените.

Tesla планира да строи нови модели електромобили през 2025-а

Tesla планира да строи нови модели електромобили през 2025-а

Тези модели ще му позволят да се конкурира в сегмента с по-евтини автомобили, задвижвани с бензин и еврините електромобили