Ако погледнем към публикувания в сръбските медии списък на 1000-те най-бързо развиващи се компании от страната и региона, развиващи успешен бизнес в Сърбия, има видима тенденция, която показва важен секторен напредък в три последователни години. Общият доход на тези компании в западната ни съседка търпи значително увеличение от €1,7 милиарда през 2020 година до впечатляващите €10,2 милиарда през 2022 година.
Това подчертава ускореното икономическо развитие на Сърбия, която въпреки че все още не е член на ЕС и има редица икономически и политически проблеми, голяма част от бизнес, работещ в страната, е във възход.
Спирайки се на 100-те най-успешни компании в този списък, ще видим и ключовите сектори, които движат този растеж, съставляващ близо една трета от общия доход.
Секторите с най-голям ръст на приходите:
- Строителството на жилищни и нежилищни сгради - ръст на приходите от 30%
- консултантските дейности, свързани с управление на стопанска дейност и друго управление - ръст на приходите от 22%
- Неспециализираната търговия на едро - ръст на приходите от 15%

Източник: iStock
Погледът към ТОП 100 на най-бързо развиващите се компании в Сърбия разкрива лидера, който е постигнал забележителен успех, с приходи от над €1 милиард. Това е значителен скок в сравнение с приходите му от €12 милиона само преди три години.
Aluminij Industries - лидерът
Компанията от Босна и Херцеговина - Aluminij Industries, е безспорният лидер в класацията с внушителните приходи в размер на €1 милиард. Бизнес гигантът е водещ европейски и глобален производител на алуминий с достъп до европейския, близкоизточния и азиатския пазар. Корпорацията използва издръжливи и рециклируеми материали с до нулев въглероден отпечатък.
Създадена през 1975 година и работеща под сегашното си име от 1977 година, днес компанията има годишен производствен капацитет от над 350 000 метрични тона.
Бързо развиващите се бизнес гиганти на Сърбия показват динамиката на икономическия растеж, ключовите сектори за развитие и силното влияние на водещите компании върху цялостния икономически имидж на страната.