Преди почти година властите в САЩ обвиниха германския производител Volkswagen в манипулиране на тестовете за вредни емисии на някои от моделите им. През ноември 2015 година подобно обвинение беше отправено срещу друга водеща компания в сектора в Европа – Renault.

Френските власти стартираха разследване на фирмата, като тя беше принудена да изтегли 15 хиляди автомобила от пазара.

През юли беше завършен и първоначалния доклад за тестовете за вредни емисии на Renault. Според запознати обаче в него са били пропуснати важни детайли от разследването, пише CNBC.

И Renault лъгали за вредните емисии

Новата гнила ябълка на автоиндустрията се нарича Renault

Ще последва ли френският производител Volkswagen?

Резултатите сочат, че някои модели на френския производител са показали между 9 и 11 пъти по-високи нива на отделяните азотни газове от лимита, наложен от Европейския съюз (ЕС).

Трима от общо седемнадесетте членове на комисията, разглеждаща доклада, твърдят, че част от информацията от разследването е била спестена в документа. Става въпрос за откритата сериозна разлика между нивата на азотен оксид при лабораторните тестове и при нормално шофиране на кросоувъра Renault Captur.

През миналата година това показаха и резултатите на Volkswagen, като властите в САЩ обвиниха германската компания, че е използвала нелегален софтуер, за да манипулира тестовете.

От комисията, занимаваща се със случая на Renault, обаче посочват, че нямат доказателства френската фирма да е използвала подобен софтуер. Поради това нейните членове настояват за продължаване на разследването.

Renault изтегля 15 хиляди автомобила

Renault изтегля 15 хиляди автомобила

Френските власти разследват компанията

Според някои от тях обаче пропуските в доклада подсказват, че френското правителство може би подхожда твърде снизходително спрямо марката. Подобно отношение не би било толкова изненадващо, като се има предвид, че държавата държи 20% от автомобилния производител.

“В крайна сметка докладът е подготвен от държавните регулатори и те са решили каква част от него да бъде представена и каква част от информацията да остане поверителна”, коментира Шарлот Льопитр от организацията на Френските екологични групи, която е член на комисията.

От Renault отричат да са ползвали софтуер, подобен на този на Volkswagen. От производителя посочват, че техните модели са “в съответствие със законите и нормите на всеки пазар, където се продават”.