Преди почти година властите в САЩ обвиниха германския производител Volkswagen в манипулиране на тестовете за вредни емисии на някои от моделите им. През ноември 2015 година подобно обвинение беше отправено срещу друга водеща компания в сектора в Европа – Renault.
Френските власти стартираха разследване на фирмата, като тя беше принудена да изтегли 15 хиляди автомобила от пазара.
През юли беше завършен и първоначалния доклад за тестовете за вредни емисии на Renault. Според запознати обаче в него са били пропуснати важни детайли от разследването, пише CNBC.
Резултатите сочат, че някои модели на френския производител са показали между 9 и 11 пъти по-високи нива на отделяните азотни газове от лимита, наложен от Европейския съюз (ЕС).
Трима от общо седемнадесетте членове на комисията, разглеждаща доклада, твърдят, че част от информацията от разследването е била спестена в документа. Става въпрос за откритата сериозна разлика между нивата на азотен оксид при лабораторните тестове и при нормално шофиране на кросоувъра Renault Captur.
През миналата година това показаха и резултатите на Volkswagen, като властите в САЩ обвиниха германската компания, че е използвала нелегален софтуер, за да манипулира тестовете.
От комисията, занимаваща се със случая на Renault, обаче посочват, че нямат доказателства френската фирма да е използвала подобен софтуер. Поради това нейните членове настояват за продължаване на разследването.
Според някои от тях обаче пропуските в доклада подсказват, че френското правителство може би подхожда твърде снизходително спрямо марката. Подобно отношение не би било толкова изненадващо, като се има предвид, че държавата държи 20% от автомобилния производител.
“В крайна сметка докладът е подготвен от държавните регулатори и те са решили каква част от него да бъде представена и каква част от информацията да остане поверителна”, коментира Шарлот Льопитр от организацията на Френските екологични групи, която е член на комисията.
От Renault отричат да са ползвали софтуер, подобен на този на Volkswagen. От производителя посочват, че техните модели са “в съответствие със законите и нормите на всеки пазар, където се продават”.