IKEA ще спре да отпечатва своя годишен каталог. Причината - повечето от клиентите им са преминали към онлайн пазаруване. Това беше едно от изданията с най-голям тираж в света.

През 2016 г. каталогът достигна рекордните над 200 милиона броя, които се раздават безплатно по домакинствата в повече от 50 пазара, включително у нас.

Първият брой излиза през от 1951 г. в тираж 285 хиляди броя и се разпространява в южната част на Швеция. Последният - от 2020 г. е внушителните 40 милиона броя. Продажбите на IKEA са се увеличили с 45% през последните дванадесет месеца до август. Това се дължи не само на пандемията, а и е резултат от преминаване към реклами и продажби в интернет.

Каталогът е заемал голяма част от бюджета за маркетинг. Управляващ директор в Inter IKEA Systems Конрад Грус заявява, че спестените средства ще се насочат към онлайн маркетинг и други канали, пише Reuters. По думите му компанията работи по ново и по-малко печатно издание, което ще се разпространява от 2021 г. в магазините на IKEA, за да вдъхновява клиентите как да обзаведат домовете си.

Каталогът на мебелната компания е бил обект и на спорове, като този от 2012 г. в Саудитска Арабия, където се оказа, че снимките са манипулирани, за да се премахнат от тях жените, пише още Reuters.