Знаете ли какво е общото между три продукта, които използвате в ежедневието си и за чиято история може би не се замисляте чак толкова често? Говорим за връзката между химикалката на бюрото ви, запалката в джоба ви и самобръсначката в банята.

Общото между тях е едно име - BiC, и едно лого, което със сигурност изниква в съзнанието ви, когато чуете тази марка. Зад нея стоят малките улеснения в ежедневието, които обаче имат дълга история, а отскоро част от нея е и България.

Марсел Бих и Едуард Буфард

Източник: bicworld.com

Марсел Бих и Едуард Буфард

Началото на BiC започва през 1944 година в парижкото предградие Клиши. Там Марсел Бих и Едуард Буфард се занимават с производството на части за инструменти за писане. Година по-късно Бих създава познатата ни и днес фирма.

Историята на компанията започва не с друго, а с визия и химикал. А целта на нейния създател е да даде в ръцете на всеки един удобен и лесен инструмент за писане. Близо 6 години след началото се появява и първата писалка на марката, а през 1953 година е създадена и Société Bic.

Снимка 500829

Източник: bicworld.com

Успоредно с това BiC започва да става познато име в Европа. Първият пазар, на който компанията навлиза извън Франция, е Белгия. Следват Италия, Нидерландия, Австрия, Швейцария и Испания. Голямата крачка извън Европа идва през 1956 година, когато марката дебютира в Южна Америка, а след това в Австралия и Северна Америка.

През 70-те години BiC надгражда своя бизнес с няколко нови ключови продукта, които също стават нейна запазена марка. През това десетилетие се появява първата четирицветна химикалка, а след нея идва първата джобна запалка, чийто пламък може да се регулира, както и първата самобръсначка от една част.

Снимка 500830

Източник: bicworld.com

Днес BiC е най-големият производител на химикалки в света, като марката е позната в 160 държави, а по 31 милиона продукта под нейния бранд се продават всеки ден. Дизайнът им е така добре познат, че през 2010 година един от моделите химикалки става част от експозицията на Музея за модерно изкуство (МоМА) в Ню Йорк.

Снимка 500831

Източник: bicworld.com

И докато компанията навлиза с продуктите си в Източна Европа едва през 90-те години, то от тази София вече се нарежда сред глобалните локации на лидера. У нас производителят отвори център за споделени услуги - BIC Services Sofia, който се намира в "Мол България".

За производителя в столицата вече работят повече от 100 души, като през следващата екипът трябва да достигне 230 служители. От офиса в София се извършват административни дейности в сферата на финансите, счетоводството, обслужване на транзакции, както и на клиенти от Европа.

Снимка 500827

Източник: BIC Services Sofia