Как се справят двадесетте най-големи летища в Западна Европа по време на нови ковид ограничения и война? Като цяло можем да твърдим, че всички те се възстановяват с бързи темпове спрямо 2021 г., но само две успяват да "минат" предпандемичните нива на капацитета си.
Класацията на Official Aviation Guide поставя най-голямото летище във Великобритания - Хийтроу на първо място по възстановяване. С 825 000 планирани места тази седмица капацитетът на лондонския аеропорт се увеличава три пъти спрямо същата седмица на миналата година и е "само" 15% по-малък, отколкото през 2019 г.
Международнoто летище Истанбул Сабиха Гьокчен е единственото летище в първите двадесет, което през изминалата седмица е имало с 2,4% по-голям капацитет от същия момент през 2019 г. Като през седмицата - между 16 и 23 май той е достигнал 386 406, увеличавайки се с внушителните 34.6% на годишна база и с 1% на седмична.
Източник: OAG
Положителен ръст на капацитета през седмицата отбелязва само още едно летище в Западна Европа - Палма де Майорка. Испанското летище отчита 10.7% ръст спрямо предпандемичните нива, достигайки 461 659. Годишният ръст на капацитета на аеропорта възлиза на 197.1%.
С капацитет 100% по-голям от миналгодишния си новото летище Истанбул заема пета позиция. Близо историческите нива от 772 192 са с едва 1.8% по-ниски спрямо отчетените през същия период на 2019 година.
В другия край на спектъра са международното Летище Мюнхен. Германският аеропорт все още е с 29% под капацитета си за 2019 г., въпреки че той се е увеличил с три пъти на годишна база, достигайки 464 937.
Друго летище, което все още е с под 25% от историческите си нива е Копенхаген. Датското летище също като това Мюнхен утроява капацитета си на годишна база - до 303 775.
Летищата в Стокхолм и Рим Фиумичино се намират в сходна ситуация.
Блокадите в Китай
се отразиха на глобалните авиокомпании през изминалата седмица и общият брой на местата отново падна под деветдесет милиона. Като Китай отчита допълнително 25% намаление на капацитета през седмицата. С 8.6 милиона места Китай е в една от най-ниските си точки на капацитет от януари 2020 г. и в краткосрочен план е малко вероятно някакво значително подобрение предвид текущите ограничения.
Avatarx
на 01.06.2022 в 17:02:41 #1И кой е този "основен конкурент на летище София"???