Най-голямата компания за храни и напитки в света прогнозира още по-значително покачване на цените, на фона на по-големите разходи за суровини и транспорт. Nestle ще повиши цените на стоките си и през втората половина на годината. През първата половина на 2021 г. компанията повиши цените с 1,3%. Прогнозата за втората половина е за повишаване на цените с около 2%, за да се компенсират увеличените разходи.
По думите на главния изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер инфлацията е засегнала компанията. "Инфлация на практика нямаше през последните няколко години, а след това цените рязко се повишиха", каза той, цитиран от CNN. И все пак Шнайдер коментира, че смята инфлацията за преходно явление.
Nestle повиши прогнозата си за растеж на продажбите за 2021 г. между 5% и 6%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност към момента се очаква да бъде около 17,5%.
У нас
По думите на изпълнителния директор на Nestle България Петър Стоилов, в условията на пандемична обстановка Nestle България постигна органичен ръст от 9,6%, за първото шестмесечие. Това се дължи на доброто представяне на почти всички категории на компанията.
Възстановяване има и на консумацията извън дома, където се отбелязва двуцифрен ръст, спрямо същия период през 2020 г. "Тези данни сочат за нормализиране на бизнес средата", смята той.
Не само Nestlé, но и други големи компании като General Electric, Anheuser-Busch InBev, Unilever предупреждават за нарастване на разходите за суровини на фона на възстановяването от пандемията. Търсенето на някои продукти се е увеличило рязко, след възобновяването на пътуванията и връщането в офиса.
Миналата седмица Unilever обяви, че увеличава цените на различни пазари и категории продукти. Значителен ръст на цените има на соевото масло, които поскъпва с 20% през последното тримесечие и с 80% на годишна база. Цените на палмовото масло са скочили със 70% над средното.