Nike е един от първите големи брандове, който навлиза в света на метавселената. Гигантът за спортни стоки е създал виртуален свят в гейминг платформата Roblox, моделиран по подобие на централата на компанията, предава Reuters.

Дигиталното пространство е наречено Nikeland и позволява на играчите да обличат аватарите си със специални продукти на Nike. Всичко това ще безплатно за всички в Roblox.

В метавселената хората могат да общуват чрез свои аватари и да се забавляват по различни начини. Метавселената става по-популярна, след като Facebook се преименува на Meta.

Според изявление на Nike, компанията иска да създаде свят по подобие на глобалната си централа в потапящото 3D пространство на Roblox, за да "превърне спорта и игрите в начин на живот", коментира производителят на спортни стоки.

В Nikeland посетителите могат да използват акселерометрите в мобилните си устройства, за да прехвърлят офлайн движения в онлайн игра, което ще позволи реално движение в дигиталното пространство.