Общата пазарна капитализация на Tesla е над 1 трилион долара. Инвеститорите са замаяни от перспективите за производство на електрически превозни средства. Само преди няколко години обаче, се гледаше с друго око на тази индустрия.
През 2010 година ветераните от автомобилния сектор се смееха на шефа на Tesla Илън Мъск или по-скоро на твърденията му, че има план да отдалечи света от двигателите с вътрешно горене. Според експерти от автомобилния сектор идеята потребителите да искат да си купят електромобили, още повече такива, произведени от компания без производствен опит, е абсурдна. Те твърдяха, че това никога няма да се случи.
Десетилетие по-късно, вече всяка една по-голяма автомобилна компания в света се опитва да електрифицира своя автопарк.
В повечето случаи обаче, това просто няма да проработи, пише Forbes.
Най-общо казано Tesla представлява еволюцията при леките и лекотоварните автомобили. Това, което прави уникални превозните средства на компанията е, че те никога не са били проектирани за конвенционални автомобили с бензинови или дизелови двигатели.
Повечето компании, които заявяват планове за електрификация на автопаркове си навлизат на пазара на електромобили с вече "остарелите" си модели, които ще бъдат електрически в бъдеще. Тези нови превозни средства ще развият пазара на електомобилите, но няма да изместят Tesla.
Ford поема в съвсем различна посока
Източник: Ford
Новият главен изпълнителен директор на Ford Джим Фарли през септември обяви, че компанията ще инвестира 11 милиарда долара за изграждане на нови заводи за производство на батерии в Глендейл, Кентъки и Стантън, Тенеси.
Американската компания планира да повиши инвестициите в разработка на електромобили до 30 милиарда долара до 2025 г., с около една трета повече от направената през миналата година прогноза.
Освен това Ford си партнира със SK Innovation за увеличаване на производството в строяща се вече фабрика в Джорджия. Комбинираното производство трябва да осигури един милион електрически коли до 2025 г.
През май мениджърите на компанията прогнозираха пред инвеститорите, че очакват 40% от общите продажби на компанията да бъдат изцяло електрически автомобили до 2030 г.
Изцяло електрическа версия на най-продавания ван на компанията Ford e-Transit ще започне да се произвежда по-късно този месец.
По думите на Фарли глобалното търсене на Mustang Mach-E надхвърля 200 000 бройки. Продажбите на SUV в Норвегия гонят тези на електромобилите на Tesla. 77,5% от всички нови превозни средства, продавани в Норвегия, са електромобили. Поръчките за електрическия пикап Ford F-150 Lightning вече достигат 160 000.
Това, което различава Ford, e че компанията има наистина има план за преход към електрификация, големи идеи и производството, което се увеличава.