Air Serbia продаде най-стария в Европа самолет Boeing 737-300. Самолетът, който не е в експлоатация от февруари 2023 година, през уикенда се отправи към новия си собственик в Китай, съобщава порталът EX-YU Aviation News, цитиран от сръбските медии. Самолетът ще се използва от местен университет.

Въпросният Boeing беше доставен преди години чисто нов на JAT Yugoslav Airlines, а по-късно беше използван от Jat Airways и Air Serbia под специалната чартърна марка на сръбския авиопревозвача Aviolet.

YU-ANI държеше рекорда като най-стария самолет от серия Boeing 737-300 в редовна търговска експлоатация (с изключение на версиите за товарна и военна VIP конфигурация).

Boeing не се отказва от увеличаването на производството на 737 Max, въпреки открития дефект

Boeing не се отказва от увеличаването на производството на 737 Max, въпреки открития дефект

Акциите на компанията се сринаха след открити проблеми с частите на новите самолети

През ноември 2021 година Air Serbia продаде своите самолети B737-300, регистрирани като YU-ANK, на същия китайски купувач. Единственият останал 737-300, който е приземен от февруари 2020 година, се очаква ще бъде изложен в Музея на авиацията в Белград.

Наскоро американският самолетостроителен гигант Boeing започна процес по закривне на дъщерното си дружество в Беларус - Boeing BLR, написа в своя публикация на списанието "Правосъдие в Беларус". Решението за закриване е взето от собствениците на регистрираната в Нидерландия компания - поделенията Boeing Europe и Boeing Netherlands. Те откриха дъщерното дружество в Беларус през 2020 година, като неговите основни функции са да отговаря за комуникацията с местните регулатори и контрагенти.

По данни на услугата за проверка на контрагентите Kartoteka.by, процесът по закриване на Boeing BLR LLC при данъчните власти на Беларус е започнал през март.