Sony Corp. е постигнала споразумение за придобиване на услугата за видеострийминг Crunchyroll от AT&T Inc. за $1,175 млрд., което ще увеличи вече значителната библиотека на японската компания от аниминирани филми и телевизионни предавания, пише The Wall Street Journal.

Сделката с Funimation Global Group на Sony идва в момент, в който AT&T поставя все по-голям фокус върху собствената си видеоуслуга HBO Max. Crunchyroll има около 3 млн. потребители, които плащат месечна такса, и общо около 90 млн. регистрации. Crunchyroll е поредният актив, от който AT&T се освобождава, за да намали дълговете си, които натрупа през последните пет години. Придобиването на DirecTV през 2015 и Time Warner през 2018 г. остави операторът с над $180 млрд. дълг.

Миналата година AT&T постигна сделка за продажбата на пуерториканския си бизнес на Liberty Latin America за почти $2 млрд. Продажбата на CME Group, в която влиза и българската bTV Media Group, донесе на компанията още $1,1 млрд. и премахна $575 млрд. от баланса.

Телеком компанията достига и финалните етапи на аукциона за голяма част от сателитния бизнес DirecTV, според източници на изданието.

AT&T разглежда внимателно империята си в опит да се концентрира върху основните подразделения, които включват телеком и медийния бизнес. Интернет услугите и мобилната телефония все още носят над половината от приходите на компанията от Далас.

AT&T възлага надежди и на HBO Max, която се конкурира с Netflix, Amazon Prime Video и Disney+.

Warner заби пирон в ковчега на кината: Ще стриймва новите си филми

Warner заби пирон в ковчега на кината: Ще стриймва новите си филми

Перспективата пред киносалоните е мрачна в бъдеще

За DirecTV компанията може да получи над $15 млрд., според WSJ. Сред потенциалните купувачи са Churchill Capital Corp. IV (SPAC) и частната TPG. Най-голям шанс, според наблюдатели, има Apollo Global Management. Сделката се очаква в началото на 2021 г.

DirecTV не бе успешен ход за AT&T. През 2015 г. компанията бе придобита срещу $49 млрд., или $66 млрд., ако включим дълга. Платената телевизия обаче бе големият губещ през последните години, след като потребителите се насочват все повече към услуги като Netflix. Само през последните две години DirecTV загуби 7 млн. потребители в САЩ.