Google инвестира $500 милиона в китайския интернет търговец JD.com като част от усилията на щатския гигант да разшири присъствието си на бързорастящите азиатски пазари и да се пребори с конкурентите си, сред които и Amazon, предава Reuters.

Двете компании представиха инвестициите си като парче от по-голямо сътрудничество, което ще включва и рекламата на продуктите на JD в услугата за пазаруване на Google. То ще помогне и на китайската компанията да увеличи пазарния си дял отвъд Китай и югоизточна Азия.

Сред основните инвеститори на JD е гигантът Tencent Holdings Ltd - основен конкурент на лидера в онлайн търговията Alibaba Group Holding.

Google увеличава инвестициите си в Азия, където средната класа бързо набира скорост, а липсата на инфраструктура в търговията на дребно, финансите и други области създадоха бойно поле между щатските и китайските интернет гиганти. Google наскоро взе дял в индонезийския конкурент на Uber Go-Jek, а според източници на Reuters ще инвестира и в индийската компанията за интернет търговия Flipkart.

Като част от сделката, Google ще получи 27,1 милиона новоиздадени акции в JD, което ще даде на компанията дял от около 1%.