КЗК разреши "Некст Левъл Фитнес" да придобие едноличен контрол върху дружествата "Фитнес Флайс Корпорейшън". Така веригата Next Level ще се разрастне с още 20 обекта (като някои от тях са в процес на откриване) в София към досегашните 15 обекта, които оперира в столицата. Обект на придобиване са "Пауър Роник", "Хепи Груп 1", "Фитнес Флайс Про", "Фитнес Флайс Груп".

Дружествата които Next Level придобива предоставят фитнес, спортни и възстановителни услуги в клубовете "Флайс". Подобно на Next Level, Фитнеси "Флайс"  предоставят за ползване фитнес уреди за провеждане на тренировки, както и групови занимания, водени от инструктори.

Според КЗК е пазарът на фитнес услуги у нас е силно фрагментиран, с множество участници, което обяснява и ниските стойности на пазарните дялове на конкуренти на пазара. Преди осъществяване на сделката, придобиващото предприятие заема първо място сред основните си конкуренти в град София (притежаващи верига от фитнес клубове), както по брой управлявани фитнес клубове, така и на база реализирани приходи, макар и с несъществена преднина.

Фитнес концентрация: Веригата Next Level иска да купи "Флайс"

Фитнес концентрация: Веригата Next Level иска да купи "Флайс"

Двете вериги имат общо над 30 обекта

Изводите на Комисията сочат концентрацията, въпреки, че групата ще запази първата си позиция, пазарният й дял не надвишава 10-20%.

Кои са конкурентите?

В София има множество участници, опериращи спортни и фитнес клубове. Next Level се конкурира основно с дружества, които разполагат и управляват верига от фитнес клубове на територията на столицата, сред които Pulse, който има 12 обекта в София, Athletic с 8 обекта в София, Titanium с 5 обекта в София, Vibes с 5 обекта в София и Europe 2 фитнес обекта в София.

В близост до всеки един от придобиваните фитнес клубове (на разстояние 2 км.), оперират обекти на конкурентни вериги, както и самостоятелни фитнес центрове, които не са част от верига. Данните показват, че няма придобиван обект, в близост до който да не са разположени поне 2 конкурентни фитнес центъра, като в повечето случаи броят им е значително по-голям - поне 4-5.

Комисията смята, че пазарът на предоставяне на спортни, фитнес и wellness услуги има потенциал за развитие, предвид нарастващото търсене от страна на клиентите, както и повишените възможности на пазарните участници за предлагане на тези услуги.

В решението се обръща внимание и на това, че конкурентът "Пулс Мениджмънт" ЕООД е инвестирал 14 млн. лв. в нов мащабен комплекс, който се очаква да отвори врати през 2025 г. Информацията е публично достъпна от сайта на Нова телевизия. Проектът предвижда изграждането на най-големия клуб от веригата Pulse - 5 етажна сграда, с обща площ от 6500 кв. м., която ще разполага с иновативна и просторна CrossRX зала, с мултифункционална зона с модерни уреди, със силова зона за развитие на мускулна маса, както и с просторни зали за групови тренировки.

 "Бенефит Системс България" и MultiSport карти

Част от сделката е и "Бенефит Системс България". Това е единственото дружество от участниците в концентрацията, което е активно на пазара на извънтрудови (социални) придобивки за служители за спорт, отдих и възстановяване. Дружеството не притежава и не управлява фитнес клубове, а предлага на работодателите широк спектър на достъп до услуги за възстановяване, спорт и отдих - фитнес, плувни басейни, танци, йога, сауна, бойни изкуства и много други, които техните служители могат да използват като част от придобивките. Достъпът до тези придобивки се осигурява чрез карти MultiSport и се финансира изцяло или частично от работодателя или от работника.

Комисията счита, че на пазара на извънтрудови (социални) придобивки за служители за спорт, отдих и възстановяване чрез карти няма да настъпят съществени промени, тъй като както бе установено по-горе, обектите на придобиване и преди нейното осъществяване работят с карти MultiSport.

Пазарният дял на "Бенефит Системс България" е близък до този на "Никаса Билдинг", които може да упражняват конкуренция, чрез предлагането на взаимозаменяеми услуги.

Комисията счита, че сделката не води до установяване или засилване на господстващо поведение или до пазарна мощ, която да даде възможност на "Бенефит Системс България" ЕООД да бъде независимо от своя основен конкурент.