Обаче САЩ могат да излязат много по-напред, ако законопроект за максимален разход гориво за пробег бъде приет като закон от Конгреса, е заключението на специален доклад, обнародван в понеделник.
Докладът, изготвен от Международния съвет за чист транспорт идва тъкмо в тази седмица, когато Камарата на представителите ще обсъжда проблемите на енергията. Някои политици искат значително да увеличат милите, които американските коли и камиони трябва да изминават с галон бензин.
От 1985 година изискванията за пътнически коли са заковани на 27.5 мили за галон (приблизително 8.7 литра за 100 км). стандартите за пикапите, миниваните и други леки камиони ще бъдат увеличени от 20.7 мили за галон през 2004 до 24 мили за галон през 2011.
Това поставя САЩ зад Канада, Южна Корея, Австралия, Китай, Европейския съюз и Япония по отношение икономията на гориво от автомобилите, се казва в доклада.
Логиката на Международния съвет, съставен от експерти по транспорт и качество на въздуха, е следната - колите и камионите, които изгарят по-малко бензин, причиняват по-малко емисии на въглероден диоксид, свързан с глобалното затопляне.
„Ние сме най-слаби в света, защото използваме най-много бензин и емитираме най-много въглероден диоксид", казал е директорът на работната група по изготвянето на доклада.
По-рано през годината Сенатът разработи проект за закон, който ще вдигне изискванията за горивна ефективност на автомобилите и леките камиони в САЩ до 35 мили за галон до 2020.
Ако Камарата на представителите приеме предложението на Сената, САЩ ще изпревари Канада, Австралия, Южна Корея и дори собствения си щат Калифорния със строгите стандарти за горивна ефективност.
Според специалистите, сегашните технологии позволяват да се увеличи горивната ефективност в САЩ без да е нужно да се правят компромиси с тяхната сигурност или размер.
Интересно е, че докато някои от сенаторите искат да завишат стандартите за горивна ефективност по екологични подбуди, не по-малко са тези, които искат да намалят зависимостта на САЩ от чуждестранните доставки на петрол, в частност от ОПЕК.
Според енергийни експерти, най-голямо влияние за намаляване вноса на петрол от САЩ ще имат изискванията за минимален пробег на МПС за единица гориво.
САЩ поглъща близо 21 млн. барела петрол дневно, като три на всеки пет барела се внасят. Търсенето на бензин формира 45% от американското потребление на петрол.
Abadbobata
на 31.07.2007 в 15:55:13 #3Освен тва нищо няма да стане без дебели акцизи върху горивата - който замърсява той да плаща, а не както е в САЩ - 3-4 долара от цената на галон бензин да се субсидира от правителството.
Abadbobata
на 31.07.2007 в 15:47:51 #2Колегата долу говори за : http://en.wikipedia.org/wiki/Jevons_paradox Освен тва САЩ имат 250 милиона автомобила, докато се сменят Oil Peak-a ще мине и замине. Но се пак тряа се прави нещо. Най важното дето те трябва да направят в момента е EPA да въведе аналогичен контрол на емисиите като EURO стандартите.
boris
на 31.07.2007 в 12:34:47 #1ГЛУПОСТИ! КОЛКОТО ПО-ИКОНОМИЧНА СТАВА ЕДНА МАШИНА ТОЛКОВА ПО ЕВТИНО Е НЕЙНОТО ИЗПОЛЗВАНЕ И ОТ ТАМ СЪЩАТА МАШИНА ЗАПОЧВА ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДА В ПО-ГОЛЯМО КОЛИЧЕСТВО ОТ ПРЕДИ! И СУМАРНОТО ЗАМЪРСЯВАНЕ СИ ОСТАВА СЪЩОТО! Съвременните коли са в много по-малка степен по-икономични отколкото приз 60-те, отколкото са повече като брой! Звучи объркано, но е вярно.