Автомобилната индустрия е с една крачка по-близо до намаляване на зависимостта си от паладий, след като BASF SE е разработила нова технология за бензиновите автомобили, които заменят част от метал с по-евтиния алуминий, пише Bloomberg.

Производителят съобщи, че технологията, финансирана от две минни компании от Южна Африка, вече е преминала проби и не нарушава емисионните стандарти. Очаква се тя да започне да се ползва през 2023 г. или в най-добрия случай година по-рано.

През последните 18 месеца цената на паладия се увеличи повече от два пъти заради въвеждането на по-стриктни стандарти за емисиите в редица икономики, което увеличи търсенето. Металът се търгува при нива от $2 350 за унция, докато платината струва на борсите под $890. Паладият е вторичен продукт на платината.

Частичната замяна на паладия в катализаторите на бензиновите автомобили няма да елиминира напълно дефицита на паладий, но ще подкрепи платината, според World Platinum Investment Council. Платината се използва и в катализаторите на дизеловите автомобили.

Според Матю Уотсън, основател и президент на Precious Metals Commodity Management LLC в Калифорния, около 8,5 тона от търсенето на паладий може да се прехвърли към платината.

През последната седмица паладият губи 7,5% от стойността си, а платината поскъпна с под 1%.

Параграф 22 мъчи производителите на един от най-ценните метали в света

Параграф 22 мъчи производителите на един от най-ценните метали в света

През 2019 г. паладият поскъпна с 40%, а родият - със 144%, но увеличаването на добива крие рискове, свързани с платината