Производителите на автомобили от Европа, работещи за китайския пазар продължават да печелят добре от неговия ръст, както и от потенциала му за бъдещо развитие. Но инвеститорите трябва да са наясно и с възможните последствия от значително спадане на продажбите в Китай, коментира рейтинговата агенция Moody's Investors Service, цитирана от РИА Новости.

„Подемът на китайския автомобилен пазар продължава вече няколко години - в момента той е най-големият в света. Неговият потенциал в дългосрочна перспектива за европейските производители н автомобили и резервни части остава значителен", твърди вицепрезидента и старши аналитик на Moody's Corporate Finance Group, Райнер Нейдних (Rainer Neidnig).

И въпреки това, от агенцията предупреждават, че не е изключен и рязък спад на търсенето в сектора, доколкото дългият период на растеж винаги се съпроводен и от моменти на „подскоци".

Според оценката на Moody's, през в 2010 г. 15% от всички автомобили, произведени от европейски компании или от смесени фирми в китайски заводи, са продадени в Китай. Около 15% от оборота на европейските доставчици на авточасти също се падат н а азиатската държава.