Автомобилната индустрия в Германия ще получи 5 милиарда евро или 5,9 милиарда долара под формата на държавна помощ, за да се справи с негативния ефект на пандемията и за да премине по-лесно към производството на електрически модели.
Правителството на канцлера Ангела Меркел ще увеличи срока на бонусите, отпускани за закупуването на зелени автомобили, до 2025 година. Това ще позволи на потребителите да заменят по-бързо старите си автомобили с двигатели с вътрешно горене, както и на компаниите да инвестират повече в нови технологии.
"Наясно сме, че индустрията минава през трудна фаза, която ще засегне стотици хиляди работни места. Това не е просто въпрос, който засяга големите автомобилни компании, но и такъв, който дълбоко засяга и средните предприятия в страната", посочва германският икономически министър Петер Алтмайер, цитиран от Bloomberg.
Автомобилните производители и доставчиците на части, които дават работа на близо 800 000 души в страната, започнаха да правят големи вложения в зелени технологии още преди пандемията. Това ги изложи на по-голям риск след като търсенето през тази година се срина.
През април автомобилното производство се сви с 97% и все още не се е върнало на предкризисните си нива.
Въпросният нов пакет помощи, който трябва да помогне за това, ще бъде разпределен в няколко различни направления.
По 1 милиард евро ще бъдат насочени към стимули за закупуването на електрически модели, за обновяване на камиони, както и за технологични инвестиции основно за доставчиците на части. 2 милиарда евро ще бъдат използвани за стимули, които да помогнат на доставчиците да адаптират производствените си линии.
"Производството на автомобили не е просто отрасъл на една индустрия. Той е двигател. Така че в тази ситуация държавата, индустрията и профсъюзите работят ръка за ръка", казва германският социален министър Хубертус Хейл.